Firmie udało się wykonać tylko niewielką część prac. Znalezienie nowego wykonawcy zajęłoby zbyt wiele czasu - przekonuje Michał Pyclik z ZIKiT-u. "W wakacje ubiegłego roku mieliśmy uzyskać dokumentację projektową, ale firma została postawiona w stan likwidacji. Nie doszliśmy do porozumienia z syndykiem i musimy ogłosić nowy przetarg" - tłumaczy Michał Pyclik.
W tym roku zatem ruszą prace przy ul. Królewskiej, której remont był planowany w drugiej kolejności. Chodzi o to, aby nie było przestoju w inwestycjach. Jak mówi rzecznik MPK Marek Gancarczyk, przyspieszona naprawa ul. Królewskiej jest równie potrzebna. Gancarczyk podkreśla, że torowisko w kierunku Bronowic jest już bardzo wysłużone, a tramwaje codziennie wożą tamtędy setki pasażerów.
"Szczególnie zimą jest sporo problemów, a ruch tramwajowy bywa wstrzymywany. Dla zdecydowanej większości mieszkańców Bronowic to tramwaj jest podstawowym środkiem transportu do centrum. Co nie oznacza, że nie czekamy na naprawę torów na ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej, tam też remont jest potrzebny" - dodaje Marek Gancarczyk.
Remont trasy na Salwator, czyli przebudowa torów, a także ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki - planowany jest dopiero na 2020 rok. To wbrew pozorom nie najlepsza informacja, zważywszy na fakt, że tory na Kościuszki są mocno zniszczone i w lecie dochodzi tam do licznych wybrzuszeń.
Przypomnijmy, że trwają prace na rondzie Kocmyrzowskim w Nowej Hucie, a na wiosnę mają ruszyć roboty na ulicy Basztowej przy Plantach.
Jak informuje ZIKiT, projekt przebudowy ulicy Królewskiej ma być gotowy we wrześniu.
(Joanna Orszulak/ew)