Jak tłumaczy Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa – jeśli w momencie wprowadzenia w życie uchwały, firma miała odpowiednie pozwolenie, reklama może pozostać do czasu wygaśnięcia umowy z miastem, jednak nie dłużej niż do ostatniego dnia czerwca przyszłego roku, gdy kończy się okres przejściowy.
Urzędnicy regularnie przeprowadzają kontrole. Prowadzą inwentaryzację reklam, sprawdzają, które reklamy są nielegalne i wszczynają postępowania administracyjne. Zwykle firmy, które dostają wezwania, dosyć sprawnie usuwają reklamy.
Uchwała krajobrazowa dla Krakowa zaczęła obowiązywać\1 lipca 2020. roku. Dokument zakazuje umieszczania w mieście billboardów większych niż 18 metrów kwadratowych. Ogranicza też rozmiar wolnostojących tablic reklamowych do 5 metrów kwadratowych.
(Bartłomiej Bujas/jp)
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.