Jeden z nowych nabytków krakowskiego MPK wyjechał na ulice miasta od razu po prezentacji, zastępując starszy model kursujący na linii 175.
Ta zmiana oznacza czystsze powietrze, wiarygodność władz miasta i spółki, szczególnie w kontekście Strefy Czystego Transportu, która budzi tyle emocji i obaw. Zawsze, jak chcemy kogoś do czegoś przekonać, powinniśmy zacząć od siebie, i to właśnie się dzieje
- mówi Stanisław Kracik, zastępca prezydenta Krakowa.
Już tylko zabytek
Pierwszy z ośmiu nowych Autosanów zaprezentowanych 9 lipca wyjechał na linię nr 175,
która kursuje z pętli Borek Fałęcki do Topografów. Jednocześnie z tej linii został wycofany
stary pojazd tej marki z silnikiem Euro 5, który zjechał do zajezdni i trafi do kolekcji zabytkowych pojazdów. To oznacza, że w Krakowie autobusem z silnikiem Euro 5 będzie się można przejechać już tylko na Krakowskiej Linii Muzealnej lub podczas parady historycznych autobusów.
Nowe autobusy SANCITY 9LE mają długość 9 m. Wyposażone zostały w silniki spełniające
poziom emisji spalin Euro 6, automatyczne skrzynie biegów oraz szereg systemów
zwiększających bezpieczeństwo, jak np. elektroniczną stabilizację toru jazdy,
system monitorowania ciśnienia i temperatury ogumienia.
W komorze silnika zamontowany został automatyczny system gaśniczy. Pojazdy mają ergonomiczne fotele, wydajną klimatyzację, porty USB, system informacji pasażerskiej, oświetlenie LED. Wszystkie pojazdy przystosowane są dla osób z ograniczoną mobilnością.
Po wąskich krakowskich ulicach
Autosany są doskonale znane mieszkańcom Krakowa - pierwsze egzemplarze trafiły do stolicy Małopolski już w 2016 roku.
Flota naszych autobusów składa się z autobusów o różnych parametrach. Potrzebujemy
zarówno tych najbardziej pojemnych, przegubowych pojazdów, jak i tych mniejszych,
właśnie takich jakie dostarczyła nam firma Autosan. Są one niezastąpione na liniach,
których trasy prowadzą przez wąskie krakowskie ulice. Jednoczenie cieszę się, że po siedmiu latach od wycofania z ruchu autobusów z silnikami Euro 4, Kraków żegna się z silnikami Euro 5. Tym samym krakowian będą wozić wyłącznie autobusy spełniające najwyższe europejskie normy - EEV i Euro 6, autobusy hybrydowe oraz zeroemisyjne -zasilane energią elektryczną i wodorem
- mówi Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.
Kilka dni temu przewoźnik poinformował również o pierwszych kontraktach w ramach dużej umowy z Solarisem, która zakłada dostawę nawet do 190 nowych pojazdów.