Mieszkańcy Krakowa podkreślają, że podróż tramwajem jest średnio o 10 minut krótsza i bardziej komfortowa. "Był autobus, którym można było dojechać, ale było to problematyczne. Korki rano były. Często dwa razy dużej się jechało niż tramwajem. Bardzo dobrze, że remont się skończył. Będziemy mogli jechać tramwajami i nie będzie się trzeba przesiadać" - mówią.
Remont torowiska i sieci trakcyjnej kosztował około 14 milionów złotych.
Zmiany w kursowaniu linii tramwajowych:
- nr 8, 19, 22 – zostały przywrócone na stałe trasy, częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.
Zmiany w kursowaniu linii autobusowych:
- nr 135 – została przywrócona i kursuje po trasie częściowo zmienionej: „Łagiewniki” – ul. Tischnera, ul. Fredry, ul. Połomskiego, ul. Turowicza, ul. Witosa, ul. Halszki – ... – „Golkowice Pętla”
Przystanki „Milana” i „Centrum JP II” nadal są nieczynne
Przystanek „Przykopy” w kierunku „Łagiewnik” jest przeniesiony na ul. Turowicza (jak dla linii nr 133 i 433)
Na zmienionym odcinku trasy linia obsługuje przystanek „Turowicza” (w obu kierunkach jak dla linii nr 133 i 433)
- nr 708, 735 – zostały zlikwidowane.
Zmiany w funkcjonowaniu przystanków tramwajowych na ulicy Zakopiańskiej:
- Przystanek „Łagiewniki ZUS” funkcjonuje tylko w kierunku „Borku Fałęckiego”; został tymczasowo utrzymany dla niego status „stały” (do czasu uruchomienia w tym kierunku przystanku „Łagiewniki SKA”)
- Przystanek „Łagiewniki ZUS” w kierunku centrum Krakowa (funkcjonujący tymczasowo na czas budowy Trasy Łagiewnickiej) został zlikwidowany
- Został uruchomiony nowy przystanek tramwajowy „Łagiewniki SKA” w kierunku centrum Krakowa, zlokalizowany na ul. Zakopiańskiej za skrzyżowaniem z Trasą Łagiewnicką (ma status „stały”)
- Pozostałe przystanki tramwajowe i autobusowe o nazwie „Łagiewniki SKA” (nowa nazwa zespołu przystankowego zlokalizowanego w obrębie skrzyżowania ul. Zakopiańskiej i Trasy Łagiewnickiej) zostają nieczynne.