Do obowiązków właścicieli nieruchomości w zakresie zimowego utrzymania miasta należy przede wszystkim:
- niezwłoczne uprzątnięcie błota, śniegu, lodu z wydzielonej części drogi publicznej przeznaczonej dla ruchu pieszego – chodnika – położonej bezpośrednio przy granicy nieruchomości z wyjątkiem chodnika, na którym dopuszczony jest płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych,
- niezwłoczne uprzątnięcie błota, śniegu, lodu z części nieruchomości udostępnionej do użytku publicznego,
- niezwłoczne usuwanie sopli i nawisów śniegu stwarzających zagrożenie dla przechodniów, z budynków i ich części oraz urządzeń infrastruktury technicznej,
- pryzmowanie błota, śniegu, lodu na chodniku przy krawędzi jezdni z zachowaniem minimum 1 metra od pnia drzewa, w sposób nieutrudniający ruchu pieszych i pojazdów.
Straż miejska przypomina, że właścicielom i zarządcom nieruchomości, że za nieodśnieżanie chodników grozi mandat karny w wysokości 100 zł, a za nieusunięcie zwisających sopli lodowych i nawisów śniegu nawet 500 zł.
Interwencje dotyczące odśnieżania dróg będących w utrzymaniu gminy Kraków zgłaszać należy do Dyspozytorni Głównej MPO pod numerem telefonu: 12-64-62-361 lub na adres e-mail: [email protected].
W trakcie trwania sezonu zimowego, od 15 października 2016 r. do 15 kwietnia 2017 r., prowadzone są całodobowe dyżury służby koordynacyjno-interwencyjnej.
Strażnicy apelują również, by w zimowym trudnym okresie pamiętać o osobach bezdomnych, którzy mogą potrzebować naszej pomocy. Nie bądźmy obojętni, reagujmy. Gdy zobaczymy, że ktoś znajduje się w sytuacji zagrożenia życia, zdrowia, wybierzmy numer alarmowy do straży miejskiej – 986.
(RK, mat. prasowe straży miejskiej/ew)