Jak poinformował w czwartek rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, pojazd został zbudowany na dwuosiowym podwoziu Mercedes-Benz Unimog U423. Dzięki specjalnej konstrukcji układu jezdnego z kolami szynowymi na dwóch wózkach pojazd techniczny może się poruszać zarówno po drogach, jak i po torach.
„Unimog obecnie może pełnić dwie podstawowe funkcje: holowania pojazdów, w tym tramwajów po wydzielonych torowiskach oraz odśnieżania dróg i torów, m.in. na terenie zajezdni MPK co, biorąc pod uwagę ostatnie intensywne opady śniegu w Krakowie, jest istotną funkcją” - wyjaśnił rzecznik.
Według niego podstawowe wyposażenie pojazdu może być uzupełniane o dodatkowe funkcjonalności. Dlatego przewoźnik planuje w przyszłości dokupić do niego kolejne urządzenia, m.in. odkurzacz do oczyszczania torowisk.
Nowy pojazd techniczny krakowskiego przewoźnika został zbudowany na dwuosiowym podwoziu Mercedes-Benz Unimog U423. Do napędu pojazdu zastosowano spełniający europejską normę Euro6, czterocylindrowy, wysokoprężny silnik. Samochód posiada napęd stały na obie osie.
Unimog – wskazał rzecznik – ma wystarczającą moc do holowania każdego typu tramwaju znajdującego się w posiadaniu MPK, w tym najdłuższych i najcięższych Krakowiaków, które ważą 60 ton.
Pojazd posiada także system czterech kamer zainstalowanych z przodu, z tyłu oraz nad kołami szynowymi przedniego i tylnego wózka, które ułatwiają kierowcy obserwację otoczenia.