Jak mówił O'Leary, podczas wydarzenia związanego z przekazaniem do użytkowania inwestycji dzięki nowemu centrum treningowemu możliwe będzie szkolenie do 500 specjalistów lotniczych dziennie: pilotów, personelu pokładowego, inżynierów, obsługi naziemnej i administracji.
Obiekt – wskazał prezes irlandzkiego Ryanaira – wygeneruje ponad 150 wysoko wykwalifikowanych miejsc pracy dla szkoleniowców z branży lotniczej i potwierdza znaczenie Krakowa dla rozwoju przewoźnika w regionie Europy środkowej. Jak dodał, wartość inwestycji to 130 mln euro.
O'Leary zapowiedział, że linia zamierza nadal inwestować w dalsze etapy rozwoju krakowskiego centrum symulatorowo-treningowego, jak i zwiększać zaangażowanie na polskich lotniskach.
Michał Kaczmarczyk, prezes spółki Buzz z grupy Ryanair, poinformował, że w ramach pierwszego etapu inwestycji w sąsiedztwie lotniska Kraków Airport powstał obiekt wyposażony obecnie w dwa hydrauliczne symulatory samolotu Boeing 737-8200 „Gamechanger”, a do końca tego roku ich liczba wzrośnie do sześciu. Docelowo będzie tam 10 symulatorów tych samolotów – osiem hydraulicznych i dwa stacjonarne.
Centrum posiada także m.in. jedyny w Polsce kadłub treningowy samolotu przeznaczony do szkolenia personelu pokładowego, a także sale wykładowe, zaplecze socjalne itp.
- Lotnisko Kraków Airport to nasza największa baza operacyjna w Polsce, a od dziś to także centrum szkolenia naszych załóg nie tylko z Krakowa, ale ze wszystkich 95 baz Ryanair – ocenił Kaczmarczyk.
Wiceminister sportu i turystyki Ireneusz Raś zwrócił uwagę, że centrum symulatorowo-treningowe podnosi na wyższy poziom inwestycje Ryanaira na krakowskim lotnisku, a przedsięwzięcia przewoźnika w Polsce wskazują, że jest to dla niego strategiczny rynek.
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski ocenił, że przedsięwzięcie Ryanaira to „wrzucenie Krakowa na wyższą półkę rozwoju gospodarczego”, a prezes Kraków Airport Łukasz Strutyński wskazał na jeszcze mocniejsze powiązanie lotniska i jego bazowego przewoźnika.
Krakowskie centrum jest siódmą tego typu placówką Ryanaira w Europie i pierwszą w naszej części kontynentu.
Nowy budynek powstał w ciągu ok. 1,5 roku w bezpośrednim sąsiedztwie krakowskiego lotniska, kilkaset metrów od terminala pasażerskiego. Istotnym elementem inwestycji – wskazali przedstawiciele przewoźnika i miasta – jest wybudowana wspólnie droga, która połączyła centrum szkoleniowe i terminal pasażerski, usprawniając pomiędzy nimi ruch.
Irlandzka linia lotnicza Ryanair operuje z 13 lotnisk w Polsce; na sześciu ma swoje bazy operacyjne z 44 samolotami. Według przedstawionych danych w tym roku przewoźnik planuje obsłużyć w naszym kraju ok. 19 mln pasażerów.