Radni i urzędnicy będą nie będą jednak musieli szukać nowych miejsc dla swoich samochodów. Zmiany obejmują bowiem tylko likwidację parkingu wokół pomnika Dietla. Urzędnicy i radni wciąż będą mogli korzystać z placu przed wejściem do magistratu oraz ze strzeżonego parkingu wynajmowanego u Franciszkanów. Tyle tylko, że od sierpnia będą musieli wjeżdżać na niego od ulicy Poselskiej.
Miejski Inżynier Ruchu chce rozszerzyć też dotychczasową strefę ograniczonego ruchu. Po zmianach znak zakazu ruchu miałby pojawić się już u wlotu ulicy Franciszkańskiej w rejonie Filharmonii. Ograniczenie nie dotyczyłoby komunikacji miejskiej, służb, taksówek, dostawców i pojazdów z wjazdówką wydaną przez urząd miasta.
To jednak nie wszystko, bo kolejne ograniczenie będzie czekało na kierowców na odcinku między ulicami Stolarską a Poselską. Przez ten niespełna stumetrowy odcinek przejadą tylko tramwaje i pojazdy służb. Pozostałe samochody będą musiały zawrócić w rejonie postoju taksówek. Ograniczenia mają obowiązywać od poniedziałku do piątku od 7:00 do 18:00.
Zaplanowane zmiany mają nie tylko pomóc w sprawnym przemieszczaniu się tramwajów, ale i ograniczą ruch tranzytowy na tym odcinku. A problem z wjeżdżającymi w ten rejon jest ogromny - przyznaje Marek Anioł z krakowskiej straży miejskiej. "W tym roku odnotowano ponad 500 wykroczeń, to bardzo newralgiczny przejazd. Potrzebne były konkretne przepisy, które staną się narzędziem w ręku strażników" - tłumaczy rzecznik.
Z analiz Miejskiego Inżyniera Ruchu wynika, że w ciągu dwóch godzin przez plac Wszystkich Świętych przejeżdża nawet 600 pojazdów. Pomysł wprowadzenia ograniczeń chwali również Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa. "Każde dwie minuty są na wagę złota. A ruch tramwajowy jest kręgosłupem krakowskiej komunikacji, trzeba go usprawnić. A zamknięte ulice można zawsze objechać" - ocenia aktywista.
Z kolei opinie mieszkańców są mocno podzielone. "Jest to uciążliwe, ale niewiele można zrobić. Ale z drugiej strony - jakby się ludziom pozwoliło, to zaparkowaliby nawet na Plantach. Ta okolica, szczególnie w weekendy, zamienia się w jeden wielki parking" - mówią. "To jest porażka prezydenta. Wszystko tutaj się dobrze układało, gdyby nie te wcześniejsze zmiany w parkowaniu" - usłyszała reporterka Radia Kraków.
Z kolei jeszcze w tym miesiącu na całej ulicy Długiej pojawią się niskie separatory, które oddzielą miejsca postojowe od pasa ruchu z torowiskiem tramwajowym. W marcu separatory ustawiono na czterech krótkich odcinkach, gdzie najczęściej dochodziło do zatrzymań z powodu źle zaparkowanych samochodów. Z obserwacji urzędników wynika, że dzięki nim do zatrzymań dochodzi znacznie rzadziej.
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.
Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.
(Joanna Orszulak/ko)