Prace powinny ruszyć już w lutym. Przebudowa 16-kilometrowego odcinka powinna zaś potrwać do końca 2017 roku. Pracami zajmą się wspólnie trzy hiszpańskie firmy. Oprócz nowych torów wyremontowane zostaną cztery przystanki: Kraków Mydlniki, Rudawa, Zabierzów i Wapiennik. Ale przede wszystkim pociągi po nowym fragmencie szlaku pojadą szybciej.
To jednak dopiero początek. W trakcie rozstrzygania są przetargi na kolejne odcinki, czyli z Krakowa Głównego Towarowego do Mydlnik, z Krzeszowic do Trzebini i z Trzebini do Jaworzna. Całość - według obietnic PKP - ma się zakończyć w 2019 roku.
Przypomnijmy, że trasa z Krakowa do Katowic miała być już dawno zmodernizowana. Prace jednak przerwano po tym, jak zbankrutowała firma budowlana. Z całą inwestycją trzeba było ruszyć praktycznie od nowa. A trwało to długo, bo Polskie Linie Kolejowe zaostrzyły procedurę przetargową, aby wybrać pewnego wykonawcę.
(Maciej Skowronek/ew)
Obserwuj autora na Twitterze: