Obecnie urząd obsługuje dziennie około 700 obcokrajowców w tradycyjny sposób "przy okienku". Są też osoby, które wybierają kontakt elektroniczny. Uruchomiony w kwietniu projekt „E-konsultant info.opt” pomaga obywatelom państw trzecich pozyskiwać informacje w czasie epidemii, nawet jeżeli przebywają oni poza granicami Polski.
Dzięki „E-konsultantowi” można otrzymać odpowiedzi na pytania dotyczące zmiany sytuacji osobistej podczas epidemii oraz praktycznego zastosowania szczególnych rozwiązań dla cudzoziemców w Polsce (m.in. związanych z możliwością legalnego pozostania w kraju osób, które chcą realizować dotychczasowy cel pobytu lub nie mogą opuścić Polski w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2).
Projekt umożliwia również cudzoziemcom uzyskanie informacji o ich prawach i obowiązkach oraz na temat funkcjonowania Urzędu w czasie epidemii.
Na potrzeby „E-Konsultanta” został utworzony profil na platformie Facebook, promujący projekt konsultacji online. Aby cudzoziemiec mógł skontaktować się z konsultantem obsługującym profil, powinien kliknąć przycisk „Skontaktuj się z nami”, który przekierowuje do okna dialogowego komunikatora Skype, umożliwiającego nawiązanie połączenia głosowego, wideo lub wysłanie wiadomości tekstowej.
E-konsultacje są udzielane od poniedziałku do piątku w godz. 11:00 – 14:00, w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.
- Staramy się podpowiedzieć, jak należy wypełnić wniosek, jakie złożyć dokumenty, tak żeby wyeliminować niepotrzebne wizyty w urzędzie, żeby nie trzeba było wzywać cudzoziemca do złożenia dodatkowych dokumentów, żeby złożył kompletny wniosek, bo to jest podstawa do tego, żeby procedura poszła szybko i sprawnie - mówi Adam Spyra, dyrektor wydziału spraw cudzoziemców.
Ze szczegółowymi zasadami obsługi można zapoznać się TUTAJ.
(Teresa Gut/materiały prasowe/jp)
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.