Oto trzy warianty linii tramwajowej Krowodrza Górka - Azory:
Wariant A - prowadzi od pętli tramwajowo - autobusowej Krowodrza Górka, wzdłuż ul. Opolskiej do skrzyżowania wielopoziomowego ul. Weissa i ul. Opolskiej. Długość projektowanej trasy wynosi ok. 1,6 km;
Wariant B - prowadzi od skrzyżowania ulic Bratysławskiej i Doktora Twardego, wzdłuż ulic Wybickiego, Łokietka oraz Batalionu "Skała" AK (wschodnia strona Parku Krowoderskiego). Następnie projektowana linia tramwajowa biegnie wzdłuż ul. Opolskiej w kierunku zachodnim, do skrzyżowania wielopoziomowego ul. Weissa z ul. Opolską. Długość projektowanej trasy wynosi ok. 2,5 km;
Wariant C - prowadzi ulicą Wybickiego od skrzyżowania z ul. Bratysławską i ul. Doktora Twardego, do skrzyżowania z ul. Łokietka. Następnie biegnie wzdłuż ul. Łokietka, po zachodniej stronie parku Krowoderskiego, wzdłuż ul. Opolskiej, w kierunku zachodnim do skrzyżowania wielopoziomowego ul. Weissa z ul. Opolską. Długość projektowanej trasy wynosi ok. 2,4 km.
Efekt społecznych konsultacji można znaleźć TUTAJ.
Azory to jedno z największych krakowskich osiedli, a łączące je z centrum autobusy miejskie często stają w korkach. Osiedle ma swoją petlę autobusową, ale połączeń jest niewiele, dlatego tramwaj mógłby usprawnić dojazd. Linia tramwajowa prowadząca na Azory miałaby powstać w 2019 roku.
(RK/krakow.pl/ew)