Jak poinformował w poniedziałek rzecznik krakowskiego MPK Marek Gancarczyk, nowy tramwaj został przetransportowany na specjalnej lawecie do zajezdni Podgórze, gdzie został rozładowany i będzie przygotowywany do wysłania na linię. Nowe pojazdy zastąpią wagony z wysoką podłogą.

Wcześniej nowy tramwaj przeszedł pozytywnie badania i testy niezbędne do uzyskania homologacji. Były to m.in. testy systemów napędu, hamowania oraz układów elektrycznych i innych elementów istotnych dla prawidłowej eksploatacji i bezpieczeństwa podróżnych.

Zgodnie z umową tramwaje z obecnego kontraktu są kontynuacją produkowanej wcześniej serii Tango Kraków Lajkonik. Są to trzyczęściowe pojazdy niskopodłogowe z czterema wózkami jezdnymi. Zastosowano w nich drzwi wejściowe o większej niż standardowo szerokości (1400 mm), co ma zapewnić szybką wymianę pasażerów.

Tramwaje przewiozą jednocześnie 238 pasażerów, w tym 75 osób na miejscach siedzących. Będą wyposażone między innymi w klimatyzację, automat biletowy, system informacji pasażerskiej, system monitorowania oraz porty USB do ładowania smartfonów. Dwa wagony będą wyposażone w innowacyjny system do jazdy bez sieci trakcyjnej, a pozostałe zostaną tak zaprojektowane, aby w przyszłości móc korzystać z tego rozwiązania.

Rzecznik przypomniał, że dostawy 60 tramwajów są kontynuacją poprzedniego projektu, dzięki któremu mieszkańcy zyskali 50 Lajkoników. Ich dostawa zakończyła się we wrześniu ub.r.