"Wydawałoby się, że stoimy na przejeździe kategorii D, bo taki tu niedawno funkcjonował, a dzisiaj jest to zupełnie inna rzeczywistość. Tutaj mamy żywy przykład tej współpracy, gdzie udało nam się znaleźć środki i poprawi stan urządzeń na tym przejeździe" - mówi Włodzimierz Zembol, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie.

Modernizacja przejazdu kosztowała niemal 900 tys. zł netto. Część projektu została sfinansowana przez miasto Kraków.

Uruchomienie nowych urządzeń – wskazał przedstawiciel PLK - zwiększa poziom bezpieczeństwa na linii kolejowej i drodze. Zamontowany system reaguje na pociąg, aby z odpowiednim wyprzedzeniem uruchomić sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz opuścić rogatki. W razie awarii lub dewastacji urządzeń informacja trafia do maszynistów, by zwolnili i wzmogli czujność, zbliżając się do przejazdu.

"Ta inwestycja przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa okolicznych mieszkańców. Budując nowoczesny, szybki i wygodny transport, nie zapominamy o potrzebach lokalnych społeczności" – powiedział podczas briefingu Maciej Michałowski, dyrektor Biura Ministra Infrastruktury.

Przejazd kolejowo-drogowy na ulicy Rzepakowej znajduje się na linii nr 95, która łączy Podłęże z krakowską Nową Hutą.  Część projektu modernizacji przejazdu została sfinansowana przez Gminę Miejską Kraków.