Szczególnej analizie zostaną poddane możliwości uruchomienia przewozów pasażerskich na „dużej” i „małej obwodowej” (odpowiednio: liniach nr 8, 91, 95 oraz linii nr 100). Ponadto, zostaną przeanalizowane możliwości wykorzystania linii kolejowej nr 947 (trasa do Łęgu) jak również połączeń na osi wschód – zachód (m.in. od lotniska do Nowej Huty).
Wykonawca przedstawi szacunek kosztów inwestycji dla przyjętych wariantów rozwiązań, który będzie uwzględniał m.in. koszty: robót budowlanych, wykupu gruntów, funkcjonowania poszczególnych linii SKA (w tym zakupu taboru).
Pomysł stworzenia "kolejowej obwodnicy" w Krakowie powstał w ubiegłym miesiącu. Koleje Małopolskie chcą wykorzystać tory, które otaczają Kraków. Mają przy nich powstać przystanki i odpowiednia infrastruktura. Dzięki temu mieszkańcy, którzy chcą się dostać z jednej dzielnicy do drugiej, będą mieli sprawną alternatywę do samochodu.
Martyna Masztalerz, jgk