Zadanie jest niezwykle trudne, bo do tej pory próbowano już wielu rozwiązań.
Na początku szczepień ruszyła specjalna kampania z udziałem sportowców i aktorów. Teraz mamy loterię szczepienną, do szczepień zachęcają także proboszczowie. Pomagają strażacy, a nawet koła gospodyń wiejskich. Mamy weekendowe akcję szczepień, którym towarzyszą różne wydarzenia. Ostatnio szczepiono na Festiwalu Rosołu w Gdowie, ale wciąż jest grupa osób, która w tym roku na szczepienie się nie wybiera:
- A
- A
- A
Jak przekonać nieprzekonanych do szczepień?
W całym kraju przynajmniej pierwszą dawką szczepionki przeciwko COVID-19 zaszczepionych jest 48% Polaków. W Małopolsce w pełni zaszczepionych jest niespełna milion 375 tysięcy osób, ale zainteresowanie szczepieniami z tygodnia na tydzień spada. Jak przekonać tych nieprzekonanych?Część Małopolan twierdzi, że należy wprowadzić przywileje dla osób zaszczepionych, inni proponują rozszerzenie akcji promujących szczepienia, zwłaszcza wśród młodzieży:
Gdyby spojrzeć na inne Państwa Unii Europejskiej, tam również pojawia się podobny problem.
W Czechach do szczepień zachęca się dwoma dodatkowymi dniami urlopu, we Włoszech zaszczepieni w gratisie otrzymują lody, a nawet sos pomidorowy. W Serbii już maju do szczepień zachęcano pieniędzmi. Oferowano równowartość 25 euro. Ale zdaniem krakowian ta ostatnia forma promocji szczepień w Polsce by się nie sprawdziła:
W Czechach do szczepień zachęca się dwoma dodatkowymi dniami urlopu, we Włoszech zaszczepieni w gratisie otrzymują lody, a nawet sos pomidorowy. W Serbii już maju do szczepień zachęcano pieniędzmi. Oferowano równowartość 25 euro. Ale zdaniem krakowian ta ostatnia forma promocji szczepień w Polsce by się nie sprawdziła:
Ale jeśli edukacja nie pomaga, może warto skorzystać ze sposobów wykorzystywanych przez sprzedawców i specjalistów od marketingu
W Stanach Zjednoczonych badania przeprowadzono na grupie blisko stu tysięcy osób, a wyniki zostały opublikowane przez popularnonaukowy magazyn Nature. Okazuje się, że najskuteczniejszą formą zachęty były spersonalizowane SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe takie jak: "odbierz swoją dawkę już dziś" oraz "szczepionka została ci właśnie udostępniona" zwiększyły liczbę zainteresowanych.
Poskutkowało klasyczne wezwanie do działania - tak zwane call to action - mówi Urszula Podraza - specjalista do spraw komunikacji:"element personalizacji, magiczne słowo TWOJA szczepionka. Ten trend jest bardzo popularny w marketingu i na dodatek świadomość, że jak czegoś nie zrobię, to coś stracę"
W Stanach Zjednoczonych badania przeprowadzono na grupie blisko stu tysięcy osób, a wyniki zostały opublikowane przez popularnonaukowy magazyn Nature. Okazuje się, że najskuteczniejszą formą zachęty były spersonalizowane SMS-y. Krótkie wiadomości tekstowe takie jak: "odbierz swoją dawkę już dziś" oraz "szczepionka została ci właśnie udostępniona" zwiększyły liczbę zainteresowanych.
Poskutkowało klasyczne wezwanie do działania - tak zwane call to action - mówi Urszula Podraza - specjalista do spraw komunikacji:"element personalizacji, magiczne słowo TWOJA szczepionka. Ten trend jest bardzo popularny w marketingu i na dodatek świadomość, że jak czegoś nie zrobię, to coś stracę"
Ale oprócz zachęcania do szczepień, rząd deklaruje także monitoring zachowań antyszczepionkowców w internecie i kary dla hejterów -na przykład osób grożących w sieci lekarzowi. To duży problem - przekonywał na antenie Radia Kraków Maciej Myśliwiec - socjolog i specjalista od mediów społecznościowych: "widzimy ogrom nieprawdziwych informacji, które mają wzbudzić niepokój u osób, które chciałyby się zaszczepić"
Cały czas wracają też dyskusje, czy szczepienia przeciwko covid-19 powinny być obowiązkowe. Za ich wprowadzeniem jest między innymi burmistrz Wieliczki Artur Kozioł: "teraz jak jest rozluźnienie, łatwiej jest powiedzieć - a, nie szczepię się, ale jeśli przypomnimy sobie poprzedni rok i ile osób umierało, to jakby zniknęło całe miasto" a nawet więcej niż cała gmina - bo do tej pory w Polsce z powodu covid-19 zmarło ponad 75 tysięcy osób.
Rząd do tej pory nie wydał jednak jednoznacznej deklaracji, czy obowiązkowowe szczepienia zostaną wprowadzone, czy też nie.
Rząd do tej pory nie wydał jednak jednoznacznej deklaracji, czy obowiązkowowe szczepienia zostaną wprowadzone, czy też nie.
A może warto odwołać się do patriotyzmu i wspólnych wartości? Dziś o godzinie 19 na Małym Rynku odbędzie się 77. Krakowska Lekcja Śpiewania. W trakcie wydarzenia będzie można się zaszczepić w specjalnie przystosowanym do tego autobusie.
To na koniec, jeszcze garść statystyk. Na całym świecie odnotowano już ponad 200 milionów przypadków zachorowań na koronawirusa. Zmarło 4 miliony 260 tysięcy osób
To na koniec, jeszcze garść statystyk. Na całym świecie odnotowano już ponad 200 milionów przypadków zachorowań na koronawirusa. Zmarło 4 miliony 260 tysięcy osób
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
22:55
W tym roku stawiamy na energię. Gadafest 2025
-
22:30
W łazience na fortepianie – Katarzyna Sosenko o życiu w domu pełnym staroci
-
20:38
Samochód staranował ogródki kawiarniane w centrum Krakowa
-
19:14
Patostreaming – igrzyska XXI wieku
-
17:45
Czym różnią się świadczenia urlopowe od wczasów pod gruszą?
-
17:19
400 lat klasztoru Franciszkanów w Wieliczce. Nowa wystawa na Zamku Żupnym
-
17:05
Musica Divina ERO CRAS – Adwent w sierpniu
-
16:19
TPN deklaruje pomoc ws. problematycznych niedźwiedzi w Bieszczadach
-
15:53
Biały Miś w nowym wcieleniu. Zakopane walczy z nielegalnymi maskotkami
-
15:47
Autostrada A4 w remoncie. GDDKiA zaleca ostrożność
-
12:10
Gdzie w Małopolsce rodzi się najwięcej dzieci, a gdzie zostaną puste domy?
-
17:45
Jakie mamy powody do dumy narodowej?
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze