- A
- A
- A
Inwestor zdradził plany wobec hotelu Cracovia
Spółka Echo Investment zaprezentowała wizualizację budynku, który ma powstać zamiast dawnego hotelu Cracovia. Powstać tam ma galeria handlowa o powierzchni użytkowej wynoszącej 28 tysięcy metrów kwadratowych z podziemnymi kondygnacjami i parkingiem. Koszt inwestycji to ok. 200 milionów zł.
Inwestor przewiduje rozbiórkę obecnego budynku. Wiadomo jednak, że nie ma na to zgody władz Krakowa. Budynek jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Dokument mówi o ochronie bryły obiektu, wystroju elewacji, plastycznej dekoracji wnętrza w postaci mozaiki w sąsiedztwie wejścia głównego, klatki schodowej. Wszelkie prace muszą być konsultowane z konserwatorem zabytków. Jeszcze przed wakacjami ma być również uchwalony plan miejscowy dla okolicy hotelu Cracovia. Nie pozwala on lokalizować tam obiektów handlowych powyżej 2 tysięcy metrów kwadratowych.
Jak komentuje Krzysztof Giemza z Echo Investment:, spółki, która jest właścicielem dawnej Cracovii, "polityka władz miasta, wpisanie obiektu do gminnej ewidencji zabytków sprawi, że z hotelu Cracovia stworzy się współczesną ruinę".
W samo południe rozpoczęła się prezentacja projektu galerii handlowej. . Powierzchnia użytkowa nowego gmachu miałaby wynosić 28 tysięcy metrów kwadratowych. 18 tysięcy spółka chce przeznaczyć pod handel, a resztę zajmowałyby biura, restauracje, wystawy, centrum rozrywki i sportu. Pod ziemią miałyby się znaleźć trzy kondygnacje - na dwóch znajdowałby się parking na 760 samochodów z wjazdem od ulicy Kałuży. Wysokość budynku czyli 25 metrów nie uległaby zmianie.
Parking na 760 samochodów, to tylko jeden z elementów, ale prawdopodobnie - najdroższy. Z ekspertyz, które zaprezentowała spółka wynika, że wystarczyłby parking mniejszy o 200 miejsc. Biznesmeni przekonują jednak, że chcą wybudować większy parking, bo dzięki temu miasto mogłoby zrezygnować z pomysłu budowy parkingu przed Muzeum Narodowym.
Spółka chce również za własne pieniądze zbudować plac miejski między Nową Cracovią, a Muzeum Narodowym. Zapewnia również, że pokryje koszty zmian w organizacji ruchu samochodów w rejonie Cracovii.
"Aleje Trzech Wieszczów w Krakowie i rejon Muzeum Narodowego to nie jest miejsce dla galerii handlowej" - przekonuje Elżbieta Koterba, wiceprezydent Krakowa do spraw rozwoju miasta. Jej zdaniem inwestycja spółki Echo Investment, proponowana w miejscu po Hotelu Cracovia to pomyłka. "To nie jest miejsce dla galerii handlowej" - komentuje te plany wiceprezydent Elżbieta Koterba.
Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że współautorem obecnej koncepcji jest profesor Witold Cęckiewicz , czyli ten sam architekt, który kilkadziesiąt lat temu zaprojektował obecną Cracovię. Podziela on pogląd inwestora, że obecna bryła nie nadaje się do użytkowania.
(Marcin Kwaśny/dw)
Komentarze (0)
Najnowsze
-
13:19
Coraz więcej osób chce pracować w policji
-
13:12
Samorządy sprzeciwiają się budowie S7 Kraków – Myślenice; proponują modernizację obecnej Zakopianki
-
13:02
Manifest, herstoria i zatarte ślady. Ewa Mańkowska odkrywa losy zapomnianych kobiet
-
12:40
„Serenada o wsparcie" – muzyka, która daje nadzieję
-
12:11
Wracają pociągi na trasie Stary Sącz - Muszyna/Krynica. I pojadą szybciej
-
11:35
Antyterroryści w Bukowinie Tatrzańskiej. Policja weszła na kilka posesji
-
11:08
Komisja Odpowiedzialności Konstytucyjnej za postawieniem szefa KRRiT przed Trybunałem Stanu
-
11:04
Strefa Czystego Transportu Kraków – wszystko, co musisz wiedzieć
-
10:43
Szpital im. Narutowicza dostaje miliony od miasta, ale... "Musi się zmienić sposób zarządzania"
-
10:09
Manifest, herstoria i zatarte ślady. Ewa Mańkowska odkrywa losy zapomnianych kobiet
-
10:06
Noworodek wypadł z wózka w krakowskim szpitalu. Prokuratura prowadzi śledztwo
-
07:45
Kazania, których papież Leon XIV… nie wygłosił
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze