Według statcounter.com, Google ma w Polsce blisko 90% udziału w rynku wyszukiwarek. Z badania Mediapanel wynika natomiast, że google.com była w sierpniu 2025 roku zdecydowanie najpopularniejszą stroną internetową w naszym kraju. Odwiedziło ją ponad 26 milionów użytkowników. To tylko dwa argumenty, które przemawiają za inwestowaniem w pozycjonowanie witryny w Google. Z jakim kosztem musisz się liczyć, jeśli skorzystasz z takich usług?
Cena pozycjonowania w 2025 roku
Nie da się jednoznacznie określić, jaki budżet musisz przygotować. Koszt zależy od wielu czynników, takich jak:
-
Stan Twojej strony internetowej – są takie witryny, które już zostały zoptymalizowane pod pozycjonowanie na etapie powstawania i wymagają jedynie minimalnych modyfikacji. Są jednak i takie, które potrzebują gruntownej przebudowy. Czasami zdarzają się serwisy bazujące na nieaktualizowanych od lat systemach CMS, w przypadku których istnieje duże ryzyko naruszeń cyberbezpieczeństwa. Budowa witryny od zera jednak zwykle zajmuje wiele czasu, co przełoży się na koszty.
-
Konkurencja – jeśli ofertę kierujesz do klientów lokalnych i nie jest to bardzo popularna usługa, zdobycie oczekiwanej widoczności będzie nieco tańsze. W branżach, w których trzeba rywalizować z dziesiątkami innych firm, wymagana jest większa inwestycja w pozycjonowanie.
-
Historia domeny – to czynnik, który ma bardzo duży wpływ na powodzenie działań. Być może witryna była już pozycjonowana, ale według zasad zupełnie odbiegających od aktualnych wymagań Google. Jeśli prowadzą do niej setki linków pochodzących ze stron niskiej jakości, była wykorzystywana do umieszczania spamu albo ucierpiała w jednej z głównych aktualizacji, cały proces będzie czasochłonny. Co więcej, podejmowane kroki przez długi czas mogą nie przynosić oczekiwanych rezultatów.
-
Pozycjonowanie strony lub profilu firmy w Google – zazwyczaj w tym drugim przypadku koszty są zdecydowanie niższe. Wtedy działania obejmują wizytówkę firmy, która wyświetla się w ogólnych wynikach wyszukiwania w tzw. trzypaku Google Maps. Pozycjonowanie tego profilu przynosi znakomite wyniki przede wszystkim firmom lokalnym.
Więcej o czynnikach, które mają wpływ na cenę pozycjonowania, znajdziesz tutaj – https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron.
Koszt pozycjonowania stron a forma rozliczeń
Agencje SEO mają w tym zakresie różne propozycje. Koszt pozycjonowania w 2025 roku zależy również od tego, na jaką formę rozliczenia się zdecydujesz. Często możesz trafić na następujące:
-
Stały abonament – ustalasz kwotę przeznaczoną miesięcznie na działania, a firma realizuje usługi wynikające z umowy. Co miesiąc otrzymujesz szczegółowy raport, co dokładnie zostało wykonane i jakie przyniosło efekty. W ramach takiej formy rozliczenia firma nie nastawia się wyłącznie na budowanie pozycji na określoną frazę, ale ogólne zwiększanie widoczności domeny w Google.
-
Stały abonament + premia za wyniki – umowa, która zawiera dodatkowy czynnik motywujący do działania. To sytuacja win-win, ponieważ osiągnięcie lepszych rezultatów sprawia, że inwestycja w SEO przynosi większy zwrot, a jednocześnie wyższy przychód dla firmy pozycjonerskiej.
-
Rozliczenie za pozycję – w tym przypadku umowa obejmuje określone frazy i zapłatę wyłącznie w przypadku osiągnięcia ustalonej pozycji. Jednak ta forma rozliczeń jest obecnie rzadkością i wchodzi w grę w przypadku mało konkurencyjnych zapytań lokalnych. Poza tym może być ryzykowna, ponieważ agencja SEO nastawia się wyłącznie na konkretne frazy, przez co może podejmować działania, które nienaturalnie szybko doprowadzą do wzrostu pozycji. Przez takie praktyki witryna zostanie ukarana spadkiem widoczności.
Firmy mogą zaproponować też inne metody rozliczenia. Nie istnieje uniwersalny cennik pozycjonowania stron. Koszt ustala się indywidualnie, po analizie danej witryny. To samo dotyczy formy rozliczenia. Warto skonsultować się ze specjalistą, aby zrozumieć wady i zalety danego rozwiązania i wybrać odpowiednie dla siebie.