Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, na nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem, zbudowano także nowy przystanek w centrum miasta - Sucha Beskidzka Zamek. Peron o długości 200 m wyposażono w oświetlenie, oznakowanie i windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o pasażerach, urządzono też parking.
Projekt obejmował także przebudowę czterech przejazdów kolejowo-drogowych w Suchej Beskidzkiej na liniach nr 97 i 98. „Dzięki zamontowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na ul. Zamkowej, Piłsudskiego i Beniowskiego, a także wykonaniu trwalszych, gumowych nawierzchni na przejazdach na ul. Zamkowej i Piłsudskiego wzrośnie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym samochodowym i pieszym” – zaznaczyła Szalacha.
Inwestycję, o wartości blisko 27 mln zł brutto, na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych zrealizowała firma Skanska. Jak podkreślają przedstawiciele spółki kolejowej, dzięki tej inwestycji czas przejazdu pociągów między Krakowem i Zakopanem skróci się o 15 minut.
Kolejny kwadrans oszczędności czasu przejazdu - poinformowała Szalacha - uzyskamy po zakończeniu trwającej od jesieni zeszłego roku budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Zapewni ona bezpośrednie połączenie ze stacją Kraków Główny pociągom jadącym w kierunku Skawiny oraz Zakopanego. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 258 mln zł brutto. Zakończenie prac planowane jest w czwartym kwartale 2017 r.
Obecnie podróż pociągiem między Krakowem i Zakopanem zajmuje 3 godziny i 20 minut.
(PAP/ko)