Co to audyt SEO i dlaczego warto go wykonać?
Audyt SEO strony internetowej to analiza, której celem jest weryfikacja, czy dana witryna jest dostosowana do pozycjonowania. Co to oznacza w praktyce?
Algorytmy Google, które oceniają wartość danego serwisu, „lubią” gdy:
- czas ładowania zakładek jest krótki, a użytkownik po otwarciu strony ma łatwy i szybki dostęp do potrzebnych mu informacji – bez wyświetlania się błędów czy irytujących okienek;
- strona zawiera wartościowe, przydatne informacje – podane w przejrzysty sposób, eksperckie, oryginalne i dopasowane do intencji wyszukiwania;
- witryna jest dobrze zorganizowana pod kątem struktury (przejrzysta mapa „rozchodzenia się zakładek”) oraz „opisana” meta tagami i danymi strukturalnymi (Schema Markup).
Dlaczego to istotne? Ponieważ wyszukiwarki „podsuwają” użytkownikom takie strony, które dostarczą im najbardziej użyteczne informacje. Jeżeli nawet jeden z powyższych elementów nie działa tak jak trzeba, może to wpływać negatywnie na pozycjonowanie. Aby natomiast dokonać zmian, trzeba wiedzieć, gdzie i w czym tkwi błąd. To powód, dla którego warto wykonać audyt strony.
Analiza strony internetowej a AI – co się zmieniło?
Wzrost roli sztucznej inteligencji nie oznacza, że wszystkie dotychczasowe wytyczne tracą na znaczeniu. Wręcz przeciwnie! Wymagania związane ze skutecznością pozycjonowania wzrosły. Wszystko z uwagi na rewolucję, jaka ma miejsce w wyszukiwarkach.
Polega ona na tym, że Google, oprócz standardowej listy linków, wyświetla też tzw. „Przegląd od AI” oraz zaprasza do przejścia w „Tryb AI”. W obu sytuacjach internauta może dostać odpowiedź na swoje pytanie bez opuszczania wyszukiwarki. Z perspektywy przedsiębiorców to ogromne zagrożenie spadkiem liczby klientów pozyskiwanych online. To jednak nie oznacza, że SEO przestaje być ważne. Zmieniają się natomiast zasady jego prowadzenia.
– W dobie AI standardowe działania SEO nie wystarczą. Teraz stronę należy dostosować do SGE, czyli pod wyszukiwarki AI. To te, które wykonują część pracy za użytkownika i przeglądają witryny za niego, żeby dać mu odpowiedź na pytanie – wyjaśnia SEO & Content Marketing Specialist z Agencji ECHO, która specjalizuje się w marketingu cyfrowym zorientowanym na ROI. – Chodzi o to, żeby witryna firmowa znalazła się na liście źródeł polecanych przez AI do poszerzenia wiedzy. Trzeba ją więc odpowiednio przystosować. Należy m.in. wzmocnić merytorykę treści i zadbać o jej odpowiednią strukturę. Często potrzebne są też bardziej techniczne zmiany. Te działania muszą być precyzyjne i dobrze zaplanowane. Inaczej nie przyniosą efektu. Dlatego wstępem do nich powinien być audyt www (https://agencjaecho.pl/uslugi/pozycjonowanie-stron-seo/audyt-seo-i-content-marketing/) – dodaje.
Co da analiza strony internetowej i kiedy ją wykonać?
Analiza strony internetowej wskaże, co i w jaki sposób należy na niej zmienić, aby dostosować ją do wymogów wyszukiwarek AI. Uwaga! To nie jest cel sam w sobie, a działanie, które ma pomóc w pozyskiwaniu zapytań ofertowych i zamówień.
Może się okazać, że dzięki przemyślanej strategii SEO/SGE i content marketingu, do firmy trafi więcej klientów, którzy są gotowi do zakupu.
Jeżeli więc:
- planujesz rozpocząć pozycjonowanie;
- widzisz, że firmowe www nie przyciąga klientów;
- chcesz wyprzedzić konkurencję, gdy cyfrowy świat przechodzi gwałtowną zmianę
– najwyższy czas na audyt SEO. Powierz jego wykonanie ekspertom i zyskaj solidny fundament pod świadomą inwestycję w działania marketingowe.