nwestycja realizowana jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Kosztować ma 1,79 mln zł. Władze Chełmka pozyskały na nią ok. 912 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.

„Projekt jest opracowywany. Nie ma jeszcze pozwolenia na budowę, ale trwa już postępowanie w starostwie. Po cichu liczymy, że w styczniu uda się je uzyskać i wykonawca wejdzie na plac budowy. Pewne prace może wykonywać także zimą, choćby rozbiórki” – poinformował naczelnik magistrackiego wydziału Inwestycji i Rozwoju Rafał Zieliński.

Jak dodał, wykonawca zwrócił się już do magistratu o przesunięcie terminu zakończenia. „Nie został ustalony dokładnie nowy termin, ale będzie to druga połowa roku. Po zakończeniu prac pozostaną formalności związane z zezwoleniami na użytkowanie. Mam nadzieję, że pandemia nie pokrzyżuje nam planów i do końca br. uda się wszystko domknąć” – powiedział Zieliński.

Po rewitalizacji budynku dworca Chełmek Fabryka ma poprawić się jego stan techniczny i estetyczny. Powstanie poczekalnia, toaleta oraz bufet dla podróżnych. Zagospodarowany zostanie teren wokół budynku. Powstaną 23 miejsca postojowe, w tym dwa dla osób niepełnosprawnych oraz wiata z miejscami na 15 rowerów.

W Chełmku, k. Oświęcimia, mieszka niespełna 10 tys. osób. Przez miejscowość przebiega linia kolejowa 93 z Trzebini w Małopolsce do Zebrzydowic na granicy z Czechami w województwie śląskim. Kursują tędy m.in. połączenia pasażerskie z Krakowa do Oświęcimia.

 

PAP/bp