W dokumencie znalazł się zapis, który mówi o tym, że w miejscach o najmniejszej przepustowości powinny pojawić się tunele, które najpierw będą wykorzystywane przez tramwaje, a w przyszłości - kiedy znajdą się fundusze - przez pociągi metra. Urzędnicy myślą zatem poważnie o wynikach referendum lokalnego z 2014 roku.
Oprócz tego w polityce transportowej przewidziano większy nacisk na transport zbiorowy. Mają powstać nowe linie tramwajowe, nowe buspasy, a także parkingi "parkuj i jedź". Do tego dochodzi budowa przystanków kolejowych na terenie Krakowa, które mają usprawnić dojazd pociągami z okolicznych miejscowości.
Urzędnicy chcą też zachęcać do jazdy rowerem, budując nowe ścieżki i parkingi rowerowe. Myślą też poważnie o... ograniczeniu ruchu w ścisłym centrum dla starszych samochodów. Wszystko w związku z walką o czyste powietrze.
Polityka Transportowa zakłada również budowę trzeciej obwodnicy Krakowa i remont najważniejszych i najbardziej zniszczonych ulic. Dokument został opublikowany na stronie internetowej dialoguj.pl. Do 25 marca można składać do niego własne uwagi. Warto jednak dodać, że to tylko koncepcja, która wcale nie musi być w stu procentach zrealizowana.
(Maciej Skowronek/ew)
Obserwuj autora na Twitterze: