Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ocenił, że tempo i sposób przygotowania inwestycji przez Koleje Małopolskie i zarząd województwa „to dobry przykład dla każdego z województw, jak należy realizować potrzebne Polsce projekty".

„Zadeklarowaliśmy daleko idącą współpracę z samorządem i to, co dzisiaj się dzieje, to jest potwierdzenie tej naszej deklaracji, że będziemy robili wszystko, aby realizować przedsięwzięcia potrzebne Polsce i Polakom, szczególnie korzystając z dobrych relacji rządu i samorządu” - dodał szef resortu infrastruktury.

Jak podkreślił marszałek małopolski Witold Kozłowski, samorząd konsekwentnie rozwija regionalne przewozy kolejowe, zwiększając liczbę połączeń i kupując nowoczesny tabor. „Jeżeli myślimy o rozwoju pasażerskiego ruchu kolejowego, to bez zaplecza kolejowego nie da się daleko patrzeć w przyszłość” - wskazał.

Według władz regionu budowa zaplecza serwisowego w Krakowie, które zajmie się obsługą pociągów własnych i innych przewoźników jest kluczowa dla województwa z uwagi na zapewnienie kompleksowej obsługi utrzymaniowo – serwisowej dla taboru kolejowego obsługującego połączenia na terenie województwa małopolskiego, jak również taboru kolejowego wjeżdżającego z innych województw.

Umowa została podpisana z wybranym w przetargu konsorcjum firm Budimex i KZN Rail, które przedstawiło najtańszą ofertę opiewającą na blisko 91 mln zł brutto.

Konsorcjum w systemie „zaprojektuj i zbuduj” postawi dwukondygnacyjną halę napraw z częścią biurowo-socjalną i warsztatowo-magazynową. Obiekt powstanie w okolicy ul. Składowej w pobliżu Dworca Kraków Główny, na terenach wydzierżawionych od PKP.

Hala o wymiarach ok. 140 na 35 m wyposażona będzie w niezbędne urządzenia do kompleksowej obsługi utrzymaniowo - serwisowej pociągów regionalnych. Na miejscu będą wykonywane m.in. naprawy bieżące i te związane z awariami taboru, a także okresowym ich przeglądem. Powstanie też myjnia.

Zgodnie z planami inwestycja ma zostać zrealizowana do połowy 2021 r. Ma ona zapewnione finansowanie z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego – w środę władze regionu przekazały Kolejom Małopolskim umowę potwierdzającą przyznanie tych środków. Resztę stanowić będzie wkład z budżetu regionu i środki własne przewoźnika.

Zaplecze techniczne będzie obsługiwać pociągi kupione przez samorząd województwa, które wykorzystywane są do realizacji połączeń regionalnych zarówno przez Koleje Małopolskie, jak i Polregio.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie wozi pasażerów od grudnia 2014 r. D końca ub.r. firma przewiozła ponad 20 mln pasażerów.


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(PAP/Maciej Skowronek/ko)