|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Jak tworzy się krakowska infrastruktura rowerowa?

Władze Krakowa od pewnego czasu więcej uwagi poświęcają infrastrukturze rowerowej. Powstają nowe drogi rowerowe, tak zwane kontrapasy, czyli możliwość jazdy na dwóch kółkach pod prąd, a także nowe stojaki i parkingi dla rowerów.

Posłuchaj rozmowy Dominiki Baraniec z Macinem Wójcikiem, oficerem rowerowym ZIKiT

Fot. rk

- Podczas przygotowania każdej takiej inwestycji w krakowskim ZIKiT odbywa się tzw. audyt rowerowy. Jest on pomocny w takim zaprojektowaniu każdej rowerowej inwestycji, by rowerzyści byli zadowoleni – mówi Marcin Wójcik, oficer pieszo-rowerowy w ZIKiT. Audyt rowerowy to skrócona nazwa specjalnego zespołu do spraw niechronionych uczestników ruchu drogowego, w tym rowerzystów, pieszych czy osób niepełnosprawnych. Zespół dba m.in. o to, by infrastruktura rowerowa była zgodna ze standardami.

Każdy obywatel może wyrazić swoją opinię pod każdym projektem. Większość postulatów jest na ogół wdrażana. Była np. koncepcja budowy ścieżki rowerowej wzdłuż al. 29 Listopada na odcinku od Żelaznej do Opolskiej. Dziś rowerzyści mogą poruszać się po jezdni, ale to dla nich mało komfortowe. Na wstępnym projekcje drogi rowerowej nie pozostawiono suchej nitki, i rzeczywiście projekt zawierał sporo błędów. Tu mieliśmy silne wsparcie stowarzyszenia Kraków Miastem Rowerów, które zaproponowało własne rozwiązania. Dla nas to było duże wsparcie, a proces projektowania rozpoczął się na nowo.

W tym roku zrealizowana zostanie budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kamieńskiego od Wielickiej do planowanej kładki Ludwinów. Projekt wrócił na audyt, żeby sprawdzić, czy projekt budowlany zawiera to co ujęto w koncepcji. Tu wykonawca zaprojektował zmianę, która wydaje się pozytywna. Kładka pieszo-rowerowa miała zakręt, który z uwagi na przewyższenie mógł okazać się niebezpieczny. W poprawionym projekcie kładka będzie bardziej wyprostowana.

Głos mogą też zabrać mieszkańcy. Wchodzi się na stronę rowery.zikit.pl i można się wypowiedzieć – anonimowo lub podpisując się imieniem i nazwiskiem. Ta strona służy też mieszkańcom jako źródło informacji, jakiego rodzaju inwestycje miasto bierze pod uwagę. Są tam również projekty deweloperów i inwestycje prywatne.

 

Dominika Baraniec/wm

65%
35%
WARTO ZOBACZYĆ
WASZE KOMENTARZE

Liczba komentarzy: 5

Krk

Wtorek, 6 lutego 2018, 09:09

edukować kierowców i uczyć kultury rowerzystów. wtedy wszyscy bezpiecznie dojadą do celu. a kontraruch bez wyznaczonego pasa to rozwiązanie nieskuteczne i niebezpieczne.

Odpowiedz

Niedziela, 4 lutego 2018, 12:17

Po pierwsze nauczyć rowerzystow podstawowych przepisów drogowych i kultury. Jestem kierowcą, rowerzystą i pieszym. To co się dzieje to jest nieporozumienie. Nie wrzucam wszystkich do jedngo wora ,ale totalny brak kultury. Sciezki rowerowe nie powinny byc tworzone kosztemzwezenia chodników. Przy kazdym skrzyzowaniu z przejazdem dla rowerow powinno byc napisane 'zwolnij!'. Kierowca skrecajac czasem nie ma szansy zobaczyc rozpedzonego roweru mimo ze się zatrzyma ,to ruszając rower moze wjechac w auto. Autu nic się nie stanie ,a rowerzysta... wyobraźni życzę.

Odpowiedz

Sebastian

Niedziela, 4 lutego 2018, 12:15

a ja czekam aż zaczniecie tworzyć ławki po drugiej stronie od chodnika, nie przy ścieżkach rowerowych, przecież to jest niebezpieczne bo często ludzie wstają lub nawet nie patrzą i wchodzą na ścieżkę z tej ławki, kiedy ławki lub ścieżki będą tworzone po osobnych stronach?

Odpowiedz

Xyz

Piątek, 2 lutego 2018, 21:11

Czekamy na więcej pasów, a nie tylko kontrapasem rowerowych. Na takiej ul. Reduta zamiast tego dziwnego pofalowanego wynalazku w postaci ścieżki rowerowej aż się prosiło o pas rowerowy na kierunku pod górę!

Odpowiedz

Piątek, 2 lutego 2018, 13:55

kontrapasów tyle co kot napłakał, masowo powstają o wiele bardziej niebezpieczne kontraruchy

Odpowiedz