System miał być dostępny do 10 września lub do wyczerpania pieniędzy. Podczas aplikacji obowiązywała zasada pierwszeństwa, ale część osób już o dwunastej nie mogła zatwierdzić złożonych przez siebie dokumentów. Taka sytuacja spotkała m. in. panią Martę z Limanowej. Pieniądze miały posłużyć na zakup samochodu umożliwiającego kontakt z klientami, ale - jak podkreśla - tuż po godzinie dwunastej strona internetowa na jej komputerze już nie działała: Kilka razy próbowałam się zalogować na tę platformę i cały czas był komunikat, że strona jest nieczynna, niedostępna. Nagle, ok. godz. 13:00 strona została zamknięta z powodu wyczerpania puli wniosków alokacji. Jak dodaje Pani Marta, kolejna pula uruchomiona została o godzinie 14:00, ale i wtedy sytuacja wyglądała podobnie: Cały czas pojawiał się komunikat, że jest błąd strony, błąd w ładowaniu. Trwało to dokładnie 30 minut. O 14:30 pojawił się komunikat, że nabór zamknięty, ponieważ wykorzystano 130 proc. alokacji.
Tomasz Urynowicz, wicemarszałek województwa małopolskiego, w porannej rozmowie Radia Kraków potwierdził, że po godzinie 12:00 wykorzystano 70 procent wszystkich dostępnych pieniędzy, a dwie godziny później kolejne 60 procent. To oznacza, że uruchomiono także dodatkową rezerwową pulę wynoszącą 4 mln złotych: Od początku było wiadomo, że wsparcie dotrze do 2317 osób, czyli do ¼ potencjalnych beneficjentów, bo tych było 9860 z indywidualnym IP. Nie dziwię się, ze każdy chciał być pierwszy. Jak zaznacza, ze wstępnych analiz wynika, że system informatyczny nie był przeciążony. Na wnioski przedsiębiorców zostanie jednak gruntowanie sprawdzony: Będziemy analizować wszelkie reklamacje, każdy głos, który do nas dociera. Jestem uczestnikiem różnych dyskusji na fb. Będziemy to wszystko analizować i weryfikować. A jeszcze dziś po południu wicemarszałek Urynowicz zapowiedział, że do końca tygodnia zostanie przygotowany specjalny raport z działania strony internetowej: Zwracamy uwagę, że logowań do systemu było dwa razy więcej niż osób uprawnionych. Każda informacja zostanie zbadana. Decyzje zapadną w przyszłym tygodniu.
Do tej pory przedsiębiorcy złożyli już kilkaset skarg i reklamacji.
Bartłomiej Bujas/sp
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze.