|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Pod koniec grudnia gotowy wiadukt kolejowy nad ul. Łokietka

Pod koniec tego miesiąca zakończy się ostatni etap przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Łokietka w Krakowie. Dzięki temu, ruch samochodowy będzie się odbywał dwukierunkowo, a nie jak wcześniej wahadłowo. Powstał także bezpieczny chodnik dla pieszych.

fot. PKP PLK

Przebudowa jest elementem trwającej od 2017 r. modernizacji linii średnicowej E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice, biegnącej przez centrum miasta.

Jak poinformował w czwartek Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, modernizacja wiaduktu nad ul Łokietka miała tak duży zakres, że powstał tam zupełnie nowy obiekt.

„Dzięki temu, że wiadukt został wybudowany niemalże od podstaw, pod spodem udało się zmieścić szeroką jezdnię i chodnik. Po ponownym jego uruchomieniu kierowcy nie będą musieli się tam poruszać wahadłowo, tak jak to było wcześniej, a piesi będą mieli do dyspozycji bezpieczny, szeroki chodnik” - wskazał przedstawiciel PLK.

Według niego obecnie na budowie trwają prace wykończeniowe - wykonawcy zostało ułożenie ostatniej warstwy asfaltu oraz zamocowanie okładzin ścian obiektu. Do dyspozycji kierowców przejazd ma zostać udostępniony pod koniec tego miesiąca.

Hamarnik przypomniał, że wiadukt nad ul. Łokietka jest jednym z 20 tego typu obiektów przebudowywanych w ramach modernizacji linii średnicowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice.

Rozpoczęte w lipcu 2017 roku prace modernizacyjne linii średnicowej zakładają zastąpienie dwoma nowymi, 850-metrowymi estakadami nasypu ziemnego biegnącego przez centrum Krakowa, od ul. Kopernika do ul. Miodowej, i wybudowanie na nich czterech torów. Zaplanowano również nowe mosty na Wiśle, a także przystanki kolejowe Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Zakończenie całości prac planowane jest w 2021 r.

W sumie PLK przebudowują odcinek torów o łącznej długości 20 kilometrów. Po zakończeniu inwestycji pociągi pojadą po nich z prędkością 160 km/h, a w centrum Krakowa - 100 km/h.

Wartość inwestycji przekracza 1 mld zł, z czego unijne dofinansowanie wynosi 194,9 mln euro.

 

PAP/bp

100%
0%