|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa może być już prowadzona na całej długości trasy

Wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał tak zwane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla 3. odcinka. To około 300-metrowy fragment między drogą ekspresową S7 na północ Małopolski a węzłem w Mistrzejowicach.

Fot. mat. prasowe

Chociaż odcinek liczy zaledwie 330 metrów, to właśnie on pozwoli domknąć tak zwany ring wokół Krakowa: „Będzie to znaczne ułatwienie zarówno dla mieszkańców Małopolski, ale też podwyższy komfort mieszkańcom Krakowa (…). Północna Obwodnica Krakowa ma kluczowe znaczenie z punktu widzenia systemu transportowego miasta, Polski południowej, a nawet całego kraju”.

Zgodnie z planami kierowcy będą mogli skorzystać z całej obwodnicy liczącej blisko 15 km w 2023 r. Koszt całej inwestycji to 1,43 mld zł.

Kontrakt na Północną Obwodnicę Krakowa jest realizowany w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Umowa z wykonawcą zadania, konsorcjum firm - tureckiej Gulermak i polskiej Mosty Łódź - została podpisana w listopadzie 2018 r.

Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Pałasiński zwrócił uwagę, że decyzja ZRID została wydana w dogodnym momencie – nadchodzi odwilż, dlatego w najbliższych dniach zostanie przekazany wykonawcy plac budowy i będzie mógł on przystąpić do prac.

Cała Północna Obwodnica Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52 będzie mieć prawie 15 km. W ramach zadania zmodernizowany będzie istniejący fragment trasy od węzła Modlniczka (Radzikowskiego) do węzła Modlnica o długości 2,5 km oraz zbudowana nowa droga ekspresowa o długości 12,3 km do węzła Kraków Mistrzejowice, gdzie połączy się z planowaną drogą ekspresową S7. Obwodnica ma mieć dwie jezdnie, a na każdej z nich po trzy pasy ruchu.

W ciągu trasy powstaną węzły drogowe: Modlnica, Zielonki, Węgrzce, Batowice. Ze względu na gęstą zabudowę część drogi przebiegać ma tunelem pod centrum Zielonek, w Batowicach, a także na obrzeżach Krakowa. Zbudowanych zostanie też około 20 km tzw. dróg zbiorczych, które - zdaniem drogowców - poprawią ruch lokalny na tych obszarach.

Nowy odcinek S52 połączy w jeden ciąg już istniejące i realizowane fragmenty obwodnicy Krakowa. Połączy wszystkie wyloty dróg krajowych (DK 79 i 94) po północnej stronie miasta z A4 i S7. Usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów), bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Przejmie ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą DK 79. Według prognoz ruch na nowym odcinku przekroczy średnio 30 tys. poj./dobę już w roku 2025.

Obecnie obwodnica otacza Kraków z trzech stron: zachodniej (droga krajowa nr 94, droga ekspresowa S52 i autostrada A4), południowej (autostrada A4) oraz wschodniej (droga ekspresowa S7). Budowa północnej części pozwoli domknąć te trasy, dzięki czemu stolica Małopolski będzie posiadać pełną obwodnicę, tzw. ring

Północna Obwodnica Krakowa będzie liczyć około 14 kilometrów. Inwestycja powinna być gotowa w 2023 roku.

 

Bartłomiej Bujas/jPAP/gk


Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

88%
12%