|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kilka wskazówek zanim kupimy wycieczkę w biurze podróży

Przed nami wakacje i sezon urlopowy. Biura podróży zasypują nas tysiącami ofert. Zanim jednak "wykupimy wakacje" w takim biurze, warto zapoznać się z kilkoma cennymi wskazówkami.

Fot. pixabay

Przed zakupem wycieczki wakacyjnej przede wszystkim sprawdźmy organizatora, czy działa legalnie. Można to zrobić poprzez stronę turystyka.gov.pl. Tam znajdziemy Centralną Ewidencję Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych prowadzoną przez Ministerstwo Sportu i Turystyki. Warto też zajrzeć do rejestru dłużników, by dowiedzieć się, czy wybrane przez nas biuro nie ma zaległości finansowych – radzi Miejski Rzecznik Konsumentów w Nowym Sączu Leszek Jastrzębski.

Przydatne są również fora internetowe, na których można znaleźć opinie dotyczące biur podróży, czy wywiązały się z zawartej z klientami umowy. Sądecki rzecznik konsumentów apeluje też, by zanim podpiszemy z biurem umowę, dokładnie ją przeczytać, bo może okazać się, że znalazły się w niej niekorzystne dla konsumenta zapisy.  

Sceptycznie należy podchodzić również do wszelkiego rodzaju promocji. Kiedy widzimy wyjątkowo atrakcyjną cenę wycieczki w szczycie sezonu turystycznego, to powinna nam się zapalić czerwona lampka. W takich sytuacjach często zdarza się, że standard w hotelu znacznie odbiega od tego, który widzieliśmy na folderach.

Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, możemy składać reklamację już na miejscu, a kiedy nie przyniesie rezultatu również po powrocie w biurze podróży. Przyda się do tego dokumentacja w postaci zdjęć zrobionym np. pokojom, które nie spełniały naszych oczekiwań. Fotografia ułatwi starania o ewentualne odszkodowanie. Organizator wypoczynku na rozpatrzenie reklamacji ma 30 dni. Przepisy nie określają, jakich kwot w ramach odszkodowania możemy się domagać, dlatego przydatna jest tutaj tzw. tabela frankfurcka, a można ją znaleźć na stronie konsument.gov.pl.

Coraz częściej niezadowoleni klienci żądają od biur podróży zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Nie chodzi tutaj o straty majątkowe, ale krzywdy w sferze uczuć i wrażeń. Mamy z nimi do czynienia np. kiedy zamiast się relaksować, denerwujemy się niższym niż w ofercie standardem hotelu. Zadośćuczynienie za zmarnowany urlop może wynieść nawet kilkanaście tysięcy zł. 

 

(Joanna Porębska)

0%
0%