Zgodnie z zapisami porozumienia priorytetem dla obu partnerów jest zagwarantowanie mieszkańcom nieprzerwanych dostaw ciepła sieciowego, które może zostać wykorzystane do celów grzewczych, jak i ciepłej wody użytkowej.

Podpisana we wtorek „Wieloletnia umowa na sprzedaż ciepła” zapewnia bezpieczeństwo dostaw ciepła w długim horyzoncie czasowym oraz pozwala na optymalne zaplanowanie zarówno rozwoju sieci ciepłowniczej (po stronie dystrybutora), jak i zapotrzebowania na urządzenia wytwórcze (po stronie producenta).

Postanowienia drugiego podpisanego dokumentu - „Umowy wsparcia rozwoju rynku energii cieplnej” stwarzają możliwość dalszego skoordynowanego rozwoju infrastruktury przesyłowo-dystrybucyjnej i wytwórczej w najbliższych latach.

Wojciech Dąbrowski, prezes PGE Energia Ciepła ocenił, że umowy podpisane z MPEC wpisują się w realizację strategii ciepłownictwa Grupy PGE.

„Co więcej, wpisują się także w realizację celów umowy zrównoważonego rozwoju, która została podpisana w czerwcu z Miastem Kraków (…). Dostęp do ciepła sieciowego jest jednym z czynników wpływającym na zrównoważony i niskoemisyjny rozwój miasta, poprawiający jakość powietrza w regionie, a także jest gwarantem bezpieczeństwa energetycznego mieszkańców i przedsiębiorstw” - zaznaczył prezes.

Marian Łyko, prezes krakowskiego MPEC przypomniał, że firma ta dostarcza ciepło do ponad 65 proc. mieszkańców miasta. „To najlepsze potwierdzenie, że miejski system ciepłowniczy jest nowoczesny i niezawodny, a usługi świadczone są na najwyższym poziomie. System ciepłowniczy jest rozbudowywany w taki sposób, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i niezawodność dostaw energii cieplnej, co znajduje odzwierciedlenie w zawartych dzisiaj umowach” - podkreślił.

Przedstawiciele spółek przypomnieli, że w 2018 r. MPEC we współpracy z PGE Energia Ciepła zrealizował wspólnie rekordową liczbę nowych przyłączeń – ponad 50 Mwt.

 

(PAP/sp)

 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.