Wartości w biznesie? Przecież kluczowe są cena, wycena i zysk. A jednak.We współczesnym zarządzaniu pojawiają się nowe strategie  jak np.  zarządzanie przez wartości. Sam termin na dobre wszedł do języka zarządzania w latach 90-tych. Szefowie najbardziej dochodowych firm na świecie są przekonani, że nie genialne strategie, nie ogromny kapitał, tylko właśnie trzymanie się własnego katalogu wartości przyczyniło się do ich sukcesu. Z drugiej strony, niektórzy managerowie twierdzą, że ich najwyższą i jedyną wartością jest zapewnienie pracy ludziom, którzy im zaufali.
Albert Einstein powiedział: „Nie staraj się zostać człowiekiem sukcesu, lecz człowiekiem wartościowym”. Odnosząc te słowa do zarządzania, można powiedzieć: „Nie staraj się osiągnąć sukcesu, lecz stworzyć wartościowy biznes!”. O zarządzaniu przez wartości i wykorzystywaniu psychologii do kierowania ludźmi Ewa Szkurłat rozmawiała z dr Ryszardem Stockim i dr Jaroslawem Kucharskim z Akademii Ignatianum w Krakowie.