|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Wielkie inwestycje kolejowe w Krakowie. Od października kierowcy odetchną z ulgą

Wiadukty kolejowe w centrum Krakowa rosną w oczach. Kończy się kolejny etap modernizacji wiaduktu kolejowego na ulicy Grzegórzeckiej. Od poniedziałku pod wiaduktem będą mogły jechać samochody już w obu kierunkach. Jak przekonuje Rafał Zahuta z Polskich Linii Kolejowych, prace były tak prowadzone, aby zdążyć ze wszystkim przed początkiem października.

Posłuchaj materiału Tomasza Bździkota

Fot. T. Bździkot

"Budowa estakad skończy się do końca tego roku. A ul. Grzegórzecka zostanie już w całości udostępniona kierowcom od 1 października" - zapowiada w rozmowie z Radiem Kraków Rafał Zahuta z Polskich Linii Kolejowych. "Teraz kończymy prace na czwartym łuku. Rozbieramy deskowanie, uprzątamy jezdnię" - relacjonuje Rafał Żabiński, przedstawiciel wykonawcy firmy Strabag.

Dobre informacje dotyczą też innych remontowanych wiaduktów kolejowych w Krakowie. "Prace na ul. Kopernika powinny również skończyć się w październiku. Natomiast ulice Łokietka i Kamienna będą przejezdne jeszcze przed 1 listopada" - informuje Rafał Zahuta.

1 października wyłączony zostanie natomiast z ruchu przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Jasieńskiego. Kierowcy będą korzystać z objazdu przez ul. Złocieniową, Agatową i Półłanki. Po zakończeniu przebudowy linii kolejowej, w 2020 roku, zastąpi go bezkolizyjny przejazd, wzdłuż ul. Złocieniowej. Będzie prowadził pod mostem, w rejonie budowanego przystanku kolejowego Kraków Złocień. Miejsce dotychczasowego przejazdu będą przecinać dwie linie kolejowe. Pociągi pojadą tędy nawet 160 km/h.

Prace związane z przebudową całej linii z Dworca Towarowego w Krakowie do Podłęża zakończą się w 2020 roku. Koszt całej tej inwestycji to prawie miliard złotych.

 

 

(Tomasz Bździkot, mat. prasowe PKP PLK/ew)

92%
8%