Inwestycja tę będzie można zrealizować dzięki dofinansowaniu w ramach rządowego programu Fundusz Dróg Samorządowych. We wcześniejszych latach nie mogła ona się rozpocząć z powodu zbyt małych środków w dyspozycji zaangażowanych w nią samorządów - podkrakowska gmina Zielonki musiała dwukrotnie unieważnić przetarg na to zadanie z powodu zbyt wysokich cen zaproponowanych przez wykonawców, znacząco przekraczających kosztorys inwestorski.

Ogólna wartość tego projektu wynosi blisko 36,7 mln zł, z czego dofinansowanie FDS sięgnie 80 proc. tej kwoty. Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2019-2021.

Przedsięwzięcie zakłada budowę nowego wiaduktu nad liniami kolejowymi nr 8 i 95. Będzie on miał około 60 m długości i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Po obu stronach zostaną zbudowane ronda turbinowe, aby bardziej usprawnić ruch. Wzdłuż wiaduktu i drogi powstaną chodniki oraz drogi dla rowerów. Nowa konstrukcja zostanie umiejscowiona w ciągu ul. Piasta Kołodzieja, około 550 m na wchód od starego wiaduktu.

Docelowo w sąsiedztwie nowego wiaduktu ma powstać cały węzeł przesiadkowy z przystankiem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, pętlą tramwajową i autobusową oraz parkingiem park&ride.

 

PAP/bp