Zainteresowanie ze strony pasażerów jest spore, bo w  ciągu zaledwie 10 dni na adres Platformy Komunikacyjnej Krakowa nadesłano prawie 130 takich zgłoszeń. Każde z nich będzie teraz weryfikowane, bo do Zarządu Transportu Publicznego trafią tylko te przypadki, które sprawiają najwięcej problemów. Jak mówi Jacek Mosakowski z Platformy Komunikacyjnej Krakowa - pomysł na akcję "Wielkiego Synchronu" pojawił się po tym jak sam spędził na przystanku kilkadziesiąt minut, bo nie zdążył się przesiąść. "To był ostatni dzienny kurs, już po północy. Na Górze Borkowskiej była możliwość przesiadki na linię nocną do centrum. Problem w tym, że ten nocny autobus odjechał minutę wcześniej. Zobaczyliśmy go przez szyby naszego autobusu, zanim dojechaliśmy na przystanek. Widziałem jeszcze osoby biegnące. Potem musieliśmy czekać godzinę. Ale takie przypadki zdarzają się i w Bronowicach, i w Nowej Hucie" - tłumaczy aktywista. 

Jak podkreśla Mosakowski - opóźnienie odjazdu o minutę lub dwie nie powinno stanowić większego problemu. Nieco inne zdanie w tej kwestii ma jednak Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego. "To nie jest prosta operacja, to schemat. Jeden autobus ma być połączony z innym. Realizujemy plan, w którym rano przywozimy ludzi do centrum, a wieczorem wywozimy na obrzeża" - mówi Radiu Kraków Sebastian Kowal. Dodał jednak, że urząd chętnie przyjrzy się zgłoszeniom i postara się poprawić rozkład tam, gdzie będzie to możliwe.

Pasażerowie komunikacji miejskiej przyznają, że zdarza im się gonić za odjeżdżającym tramwajem lub autobusem, do którego mieli się przesiąść. "Wiele razy mi się zdarzyło, zwłaszcza w przypadku autobusu 107 jadącego do Kosocic. Trzeba było poczekać na następny... godzinę. Najgorzej jest, gdy autobusy się spóźniają" - zauważają pasażerowie. 

Wśród zgłoszeń z prośbą o zmiany w rozkładzie nadesłanych do aktywistów z Platformy Komunikacyjnej dominują te dotyczące weekendów, kiedy tramwaje i autobusy kursują rzadziej, oraz skargi na skoordynowanie linii nocnych. Dlatego też Jacek Mosakowski podkreśla, że przy niewielkim wysiłku i odrobinie dobrych chęci można poprawić rozkłady. "Przesunięcie kursu nie kosztuje, a widać wyraźnie, że wiele osób ma problem ze sprawnym korzystaniem z komunikacji, szczególnie w porach nocnych i rannych" - podkreśla Mosakowski. 

Swoje sugestie dotyczące zmian w komunikacji miejskiej można pozostawiać w komentarzach na profilu Platformy Komunikacyjnej Krakowa w mediach społecznościowych. Wkrótce lista zostanie zweryfikowana i trafi do Zarządu Transportu Publicznego. 

 


 

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy


Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku  oraz Twitterze.

Zastrzegamy sobie prawo publikacji wybranych opinii.

 

 

 

(Joanna Orszulak/ko,ek)