Zanim zabrzmi Koncert E-dur Mendelssohna, zgromadzona publiczność wysłucha Uwertury Akademickiej op. 80 Johannesa Brahmsa, kompozycji powstałej w 1881 roku jako wyraz wdzięczności jej autora za przyznanie mu honorowego doktoratu przez ówczesny Universität Breslau – obecnie Uniwersytet Wrocławski. Program zamknie natomiast II Symfonia C-dur op. 61 Roberta Schumanna, dzieło, nad którym praca stanowiła dla Schumanna rodzaj terapii, który w tamtym okresie ciężko chorował. Sam kompozytor w jednym z listów usprawiedliwiał się tymi słowami „…Symfonię pisałem w grudniu 1845, jeszcze na wpół chory; przypuszczam, że to musi się w niej słyszeć. Dopiero w ostatniej części poczułem się lepiej.” II Symfonia C-dur op. 61 Roberta Schumanna, wykonana została po raz pierwszy 5 listopada 1846 roku w Lipsku. Właściwie jest jednak trzecią symfonią Schumanna – skomponowana wcześniej Symfonia d-moll po dziesięciu latach została przerobiona i w tej wersji uznana została za czwartą.
Wracając do Koncertu na dwa fortepiany Mendelssohna, wykona go wspomniany już duet Reverie Piano Duo, stworzony przed czterema laty przez Rozalię Kierc i Marię Moliszewską. Zespół kształcił się pod kierunkiem Stefana Wojtasa, a obecnie – Bartłomieja Weznera z Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Zwycięstwo w I edycji konkursu „Duettissimo” w Krakowie przyniosło oprócz I miejsca także sześć nagród specjalnych krakowskiego konkursu, a następnie zaowocowało udziałem duetu w XXI Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi, gdzie pianistki otrzymały wyróżnienie oraz dwie nagrody specjalne.
Sobotni koncert poprzedzi spotkanie w ramach Dyskusyjnego Klubu Muzycznego „Wszystko Gra”, którego gościem specjalnym będzie dyrygent koncertów, George Tchitchinadze. Rozmowę zatytułowaną  „Co dał światu niemiecki romantyzm?" poprowadzi Agnieszka Malatyńska-Stankiewicz. Początek o godz. 16.30, wstęp wolny.