- A
- A
- A
"Myśląca ręka" w Teatrze im. J. Słowackiego
Inspicjent, tapicer czy krawiec - bez nich teatr zostałby odarty z magii. Nie widzimy ich na scenie, ale ich wkład w każdy spektakl jest olbrzymi. Dlatego m.in powstały warsztaty "MYŚLĄCA RĘKA", które mają zapoznać chętnych z procesem powstawania scenicznego świata, ze szczególnym naciskiem na rolę i znaczenie teatralnego rzemiosła, jego historię, tradycję, wykorzystywane materiały i technologie. I tak np. malarz Tadeusz Bystrzak prowadził warsztaty, podczas których opowiadał o niezwykłym procesie; powstawaniu nowej kurtyny według nigdy niezrealizowanego projektu Stanisława Wyspiańskiego. Opowiedział o rzemiośle kopisty wielkoformatowego oraz przybliżył tajniki przeniesienia szkicu na powierzchnię kurtyny teatralnej. Tadeusz Bystrzak ukończył studia na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie Od wielu lat z dużymi sukcesami zajmuje się projektowaniem i realizacją różnego rodzaju przestrzeni publicznych i komercyjnych, w tym słynnej kopii obrazu Henryka Siemiradzkiego „Pochodnie Nerona”. Nowa kurtyna Wyspiańskiego jest używana zamiennie z istniejącą od 124 lat, słynną kurtyną Henryka Siemiradzkiego. po raz pierwszy została zaprezentowama w październiku ubiegłego roku. Audycję przygotowała Ewa Szkurłat
Komentarze (0)
Najnowsze
-
17:36
Polacy na 6. pozycji w konkursie duetów w Titisee-Neustadt
-
16:59
Zakłady Azotowe w Tarnowie: pracujcie dłużej. Pracownicy: nie zgadzamy się na to
-
16:50
Śledztwo w sprawie śmiertelnego wypadku pod Olkuszem: sprawczynią prokuratorka
-
16:37
Finał 29. edycji konkursu szopek bożonarodzeniowych w galerii Marii Ritter
-
16:25
Grudzień w Willi Decjusza
-
16:07
Demokracji w Syrii nie będzie
-
16:05
Pierwszy nos Małopolski wywąchał 3 miliony papierosów bez akcyzy
-
15:23
Małpo-psy, nosorożce, rekiny i inne zwierzęta. Słowo o „Gladiatorze II”