|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

"Kandyd czyli optymizm"

To "Alicja w krainie czarów w wydaniu męskim"

 

https://twitter.com/EwaSzkurlat/status/1136640626869571591https://twitter.com/EwaSzkurlat/status/11366406268695"Piękny, nieskażony, energetyczny, czysty, dynamiczny"  - tak opisują realizację 'Kandyda" sami artyści  Opery Krakowskiej. W tym przedstawieniu książki i słowo odegrają szczególną rolę. Będą uskrzydlać i zabijać.

Dzieło Bernsteina to  żonglerka muzycznymi stylami, ironią, humorem, za którymi kryją się kluczowe pytania o naturę naszej egzystencji. „Spektakl posiada wiele planów – od  najprostszej komedii po wyżyny wysublimowanej analizy politycznej i społecznej naszego człowieczeństwa.” – zauważa reżyser Michał Znaniecki. Osią widowiska jest szalona podróż Kandyda po niemal całym świecie – od Lizbony, przez Paryż, Buenos Aires, do mitycznego Eldorado. Kandyd, przenosząc się z miejsca na miejsce, doświadcza serii katastrof, które sprawiają, że optymistyczne nauki jego opiekuna, doktora Panglossa, zostają brutalnie skonfrontowane z praktyką.
 „Kandyd”, którego pierwszą wersję Bernstein stworzył w 1956 roku, jest obok „West Side Story” jednym z najpopularniejszych dzieł, jakie napisał dla teatru muzycznego. Spektakl nie miał jednak łatwiej drogi do sukcesu – po niezbyt ciepło przyjętej premierze w Martin Beck Theatre powracał kilkukrotnie, ale ostateczna wersja została przez kompozytora opracowana w 1988 roku. Tę wersję, zwaną „szkocką” (z powodu premiery w Royal Theatre Glasgow) zobaczymy  w Operze Krakowskiej. Po raz pierwszy Michałowi Znanieckiemu będzie partnerował nagradzany tancerz i choreograf Jarosław Staniek. Kierownictwo muzyczne nad spektaklem sprawuje Sławomir Chrzanowski, dyrektor naczelny i artystyczny Filharmonii Zabrzańskiej. Audycję przygotowała Ewa Szkurłat

 

 

0%
100%