|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Kiedy możemy mówić o uzależnieniu dziecka od nowych technologii?

Gry edukacyjne ułatwiające naukę języków obcych, ekrany zawieszane na tylnych siedzeniach samochodu pozwalające dziecku oglądać film podczas podróży, w końcu smartfony, iPhony i tablety otaczają nasze dzieci już od najmłodszych lat. A właściwie to - my, rodzice pozwalamy dzieciom i umożliwiamy im korzystanie z mediów elektronicznych, interaktywnych i audiowizuwalnych. Jak pokazują badania - obniża się wiek inicjacji medialnej, gdyż dziś już kilkumiesięczne dziecko potrafi włączyć komputer i obsłużyć smartfon.

Posłuchaj pierwszej części rozmowy

Fot. Pixabay

Jakie są tego efekty? Jak wpływa to na młode mózgi naszych dzieci? Kiedy możemy mówić o uzależnieniu dziecka od nowych technologii? Jak to uzależnienie rozpoznać i jak je zwalczać? I w końcu – czy możliwe we współczesnym świecie jest całkowite wyalienowanie dziecka ze świata mediów? Tego dowiemy się z rozmowy Wioletty Gawlik z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań Nad Mediami z Uniwersytetu Pedagogicznego, autorką m.in. książki “Uzależnienia medialne”.

Posłuchaj drugiej części rozmowy

100%
0%