Jakie są tego efekty? Jak wpływa to na młode mózgi naszych dzieci? Kiedy możemy mówić o uzależnieniu dziecka od nowych technologii? Jak to uzależnienie rozpoznać i jak je zwalczać? I w końcu – czy możliwe we współczesnym świecie jest całkowite wyalienowanie dziecka ze świata mediów? Tego dowiemy się z rozmowy Wioletty Gawlik z prof. Agnieszką Ogonowską, dyrektor Ośrodka Badań Nad Mediami z Uniwersytetu Pedagogicznego, autorką m.in. książki “Uzależnienia medialne”.
- A
- A
- A
Kiedy możemy mówić o uzależnieniu dziecka od nowych technologii?
Gry edukacyjne ułatwiające naukę języków obcych, ekrany zawieszane na tylnych siedzeniach samochodu pozwalające dziecku oglądać film podczas podróży, w końcu smartfony, iPhony i tablety otaczają nasze dzieci już od najmłodszych lat. A właściwie to - my, rodzice pozwalamy dzieciom i umożliwiamy im korzystanie z mediów elektronicznych, interaktywnych i audiowizuwalnych. Jak pokazują badania - obniża się wiek inicjacji medialnej, gdyż dziś już kilkumiesięczne dziecko potrafi włączyć komputer i obsłużyć smartfon.Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
11:10
Księżyc w pełni nad Tatrami
-
10:31
Krakowskie Centrum Terapii Uzależnień (KCTU) zostało utworzone w 2000 r.
-
10:17
Zwierzęta i ludzie...Czy i kiedy może być groźnie?
-
09:57
Co dalej z krynicką porodówką? Rada społeczna szpitala powiatowego za likwidacją
-
09:23
Linia zastępcza 704 została wydłużona. Dojedzie do Dworca Głównego
-
08:45
POLSA: podstawowe cele misji na ISS wykonane w ok. 96 proc.
-
08:21
Piłkarskie Euro kobiet: w sobotę Polska zagra z Danią w meczu o honor
-
07:51
Ekstraklasa piłkarska - Bruk-Bet pokonał Omonię w sparingu
-
07:47
Wimbledon: Iga Świątek zagra o szósty w karierze wielkoszlemowy tytuł
-
07:45
Ekstraklasa piłkarska - zwycięski sparing Cracovii
-
07:15
Sobota będzie szara i deszczowa na południu Małopolski