Radio Kraków
  • A
  • A
  • A
share

Japoński model nauczania przedmiotów ścisłych ma szansę zmienić polską szkołę

Zamiast mechanicznego wykonywanie tych samych zadań, uczniowie pracują nad projektem np. budowy drona lub robota, przy którym pomaga nauczyciel matematyki, fizyki bądź innych przedmiotów ścisłych. Przy czym pedagog nie jest "panem od kartkówek", który "przepytuje" ale mentorem, opiekunem projektu, który pracuje wspólnie z uczniami i służy szeroką wiedzą. Tak w skrócie można określić nowoczesną metodę nauczania przedmiotów ścisłych STEAM, która dotychczasowy system nauczania w Polsce wywraca do góry nogami. Japoński model edukacji chcą wdrożyć w Polsce naukowcy Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Złożyli wniosek do unii europejskiej i starają się o grant w wysokości 1,5 mln złotych. O szczegółach projektu opowiada jej autor, kierownik Instytutu Matematyki UP prof. Tomasz Szemberg. Rozmawiała z nim Joanna Gąska.

Prof. Tomasz Szemberg, fot. Joanna Gąska

Model nauczania przedmiotów ścisłych STEAM ( z ang. oznacza Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics) polega na stawianiu hipotez i problemów naukowych uczniom, które wspólnie z nauczycielem będą rozwiązywać przy użyciu narzędzi cyfrowych. - Mechanizację nauczania ma zastąpić kreatywne poszukiwanie rozwiązań - wyjaśnia szef polskiego zespołu -  prof. Tomasz Szemberg z Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie 

Jeżeli naukowcy otrzymają zielone światło na opracowanie i wdrożenie projektu pod nazwą "Teacher's Academies" pierwsze szkolenia wyłonionych w konkursie nauczycieli rozpoczną się we wrześniu 2022. 

Autor:
Joanna Gąska

Wyślij opinię na temat artykułu

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię