|
|
Kraków 101.6 MHz
Kraków
101.6 MHz
Tarnów
101,0 MHz
Nowy Sącz
90,0 MHz
Zakopane
100,0 MHz
Andrychów
98,8 MHz
Gorlice
97,4 MHz
Krynica-Zdrój
102,1 MHz
Rabka-Zdrój
87,6 MHz
Szczawnica
90,0 MHz
|
Kontakt 4080 (SMS)
DZIEJE SIĘ COŚ W TWOJEJ OKOLICY?
SKONTAKTUJ SIĘ!
12 200 33 33 (antena)
12 630 60 00 (recepcja)
12 630 62 06 (reklama)
4080 (SMS)
500 202 323 (SMS i MMS)
redakcja@radiokrakow.pl
reklama@radiokrakow.pl
|
A
A
A

Seniorze, broń się przed naciągaczami!

Osoby starsze bardzo często bywają celem nierzetelnych przedsiębiorców. Wykorzystując naiwność bądź nieporadność seniorów, skłaniają ich do kosztownych i często niepotrzebnych zakupów. Najczęściej do zawierania takich niekorzystnych umów dochodzi na pokazach - np. sprzętu AGD bądź medycznego, lub podczas wizyt handlowców w domu. Jak bronić się przed takimi praktykami? Czy można wycofać się z już zawartej umowy? W sobotę, 10 czerwca, w audycji "Czuję się młodo" rozmawialiśmy o tym z Jerzym Gramatyką - Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w Krakowie oraz Marianem Krzewińskim - wiceprzewodniczącym Rady Krakowskich Seniorów.

Posłuchaj rozmowy z Jerzym Gramatyką i Marianem Krzewińskim w audycji "Czuję się młodo!"

Od lewej: J.Gramatyka, M.Krzewiński (fot.M.Bartkowicz)

W przypadku zawarcia umowy np. na pokazie czy prezentacji, które handlowcy organizują dla seniorów w restauracjach czy specjalnie wynajmowanych salach, mamy do czynienia z tzw. umową zawartą poza siedzibą przedsiębiorcy. W takiej sytuacji każdemu konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez konsekwencji w terminie do 14 dni od jej zawarcia. Nie trzeba przy tym podawać przyczyn rezygnacji. Ważne, aby rezygnację z umowy przesłać do siedziby przedsiębiorcy - dla celów dowodowych najlepiej listem poleconym i za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Jeśli przedmiotem umowy był zakup rzeczy, należy je odesłać do przedsiębiorcy na własny koszt.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, warto skontaktować się z rzecznikiem konsumentów. Takie biuro powinno działać w siedzibie każdego powiatu w Polsce. W Krakowie konsumentów przyjmują pracownicy Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w siedzibie przy Al. Powstania Warszawskiego 10, Centrum Administracyjne, parter, box 49,  Biuro Prawne Miejskiego Rzecznika Konsumentów, bez konieczności wcześniejszego umawiania się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7:30 do 15:30, tel. 12 616 92 31 lub 12 616 92 32. Więcej informacji można znaleźć TUTAJ (BIP Urzędu Miasta Krakowa).

Informacje można także uzyskać telefonicznie, kontaktując się z ogólnopolską INFOLINIĄ KONSUMENCKĄ, czynną od poniedziałku do piątku, od 8:00 do 18:00 pod numerami: 801 420 220 lub 22 290 89 16 (opłata wg taryfy operatora). Infolinia prowadzona jest przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów.

Pomocą w sprawach konsumenckich służą także eksperci Federacji Konsumentów w oddziałach na terenie całego kraju. Listę adresów można znaleźć TUTAJ. Porady dla konsumentów można znaleźć także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

100%
0%