Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

Martwy ciąg

  • Rusz się!
  • date_range Sobota, 2019.12.07 08:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 23:33 )
Prawie wszyscy słyszeli o tym ćwiczeniu, a przynajmniej słyszeli jego nazwę, ale być może nie każdy wie, po ci się je wykonuje, co daje i i jak prawidłowo je wykonać. Ten odcinek "Rusz Się" poświęcimy właśnie martwemu ciągowi.

fot. Pixabay

 

- Martwy ciąg to król wśród ćwiczeń funkcjonalnych - mówi Joanna Kossak, trenerka GTX - Jest ćwiczeniem, które odwzorowuje ruch, jaki wykonujemy codziennie, przez całe nasze życie czyli... zgięcie i wyprost w stawie biodrowym, przede wszystkim przy okazji podnoszenia ciężarów. Jak robimy to w nieprawidłowy sposób, to wtedy cierpimy i jesteśmy narażeni na kontuzje i bóle kręgosłupa. Martwy ciąg jest ćwiczeniem, które może nam pomóc zapobiec takim urazom.

Ćwiczenie polega na podnoszeniu sztangi w odpowiednim ustawieniu ciała.

- Przede wszystkim nie możemy się garbić - zaznacza Joanna Kossak - Tego ćwiczenia trzeba się najpierw nauczyć, przy niewielkim obciążeniu. Potem można zwiększać ciężar sztangi.

- Martwy ciąg daje nam przede wszystkim stabilizację, poprzez wzmocnienie głębokich warstw mięśni, odpowiednią postawę, a także zabezpiecza nasz kręgosłup przed urazami - wylicza Kossak i dodaje, jak często martwy ciąg można wykonywać - To ćwiczenie powinno być wplatane w każdy plan treningowy, zarówno u sportowców, jak i u amatorów, bo to ważny element przy każdym rodzaju treningów.

Najważniejsze jednak, żeby wykonywać go prawidłowo. Dlatego idąc na siłownię warto skonsultować się z trenerem lub instruktorem fitness.


SKO

 

Joanna Kossak

 

Nasz reporter też próbował...

 

- Martwy ciąg to król wśród ćwiczeń funkcjonalnych - mówi Joanna Kossak, trenerka GTX - Jest ćwiczeniem, które odwzorowuje ruch, jaki wykonujemy codziennie, przez całe nasze życie czyli... zgięcie i wyprost w stawie biodrowym, przede wszystkim przy okazji podnoszenia ciężarów. Jak robimy to w nieprawidłowy sposób, to wtedy cierpimy i jesteśmy narażeni na kontuzje i bóle kręgosłupa. Martwy ciąg jest ćwiczeniem, które może nam pomóc zapobiec takim urazom.

Ćwiczenie polega na podnoszeniu sztangi w odpowiednim ustawieniu ciała.

- Przede wszystkim nie możemy się garbić - zaznacza Joanna Kossak - Tego ćwiczenia trzeba się najpierw nauczyć, przy niewielkim obciążeniu. Potem można zwiększać ciężar sztangi.

- Martwy ciąg daje nam przede wszystkim stabilizację, poprzez wzmocnienie głębokich warstw mięśni, odpowiednią postawę, a także zabezpiecza nasz kręgosłup przed urazami - wylicza Kossak i dodaje, jak często martwy ciąg można wykonywać - To ćwiczenie powinno być wplatane w każdy plan treningowy, zarówno u sportowców, jak i u amatorów, bo to ważny element przy każdym rodzaju treningów.

Najważniejsze jednak, żeby wykonywać go prawidłowo. Dlatego idąc na siłownię warto skonsultować się z trenerem lub instruktorem fitness.


SKO

 

Joanna Kossak

 

Nasz reporter też próbował...

Wyślij opinię na temat artykułu

Najnowsze

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię