Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

GTX - krakowski wynalazek

  • Rusz się!
  • date_range Sobota, 2019.11.02 08:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 23:25 )
Spośród propozycji na aktywne i zdrowe spędzanie wolnego czasu, tym razem prezentujemy metodę treningową, która powstała... w Krakowie. GTX przypomina nieco crossfit, ale tylko ze względu na fakt, że w jednym i drugim przypadku trening oparty jest na powtórzeniach.

fot. Maciej Skowronek

 

- GTX to profesjonalny trening funkcjonalny, przeniesiony na grunt amatorki - tłumaczy trenerka Joanna Kossak - Współtwórcą tej szkoły jest Piotr Jankowicz, który zajmował się przygotowaniem fizycznym profesjonalnych sportowców, między innymi w klubach piłkarskiej ekstraklasy. Postanowił dostosować je do potrzeb amatorów.

GTX to trening ogólnorozwojowy. Trenuje się siłę, moc, koordynację i wytrzymałość, a wszystko w interesujący sposób, w dużej mierze zależny od inwencji trenera.

- Przykładowe ćwiczenia, to skoki, przeskoki, pady, przysiady - wylicza Joanna Kossak - Pracujemy też z przyrządami takimi jak skrzynie, piłki lekarskie, sztangi, hantle czy taśmy TRX.

GTX to trening absolutnie dla każdego, choćby dlatego, że powtórzenia poszczególnych ćwiczeń nie są nastawione na liczbę, ale na czas. W związku z tym nie trzeba się dostosowywać do reszty grupy, tylko ćwiczyć własnym rytmem.

- Te ćwiczenia poprawiają naszą kondycję, sprawność fizyczną i sylwetkę - przekonuje trenerka Joanna i dodaje, że GTX może być zarówno jedyną aktywnością, jaką się stosuje, jak i bazą do innych treningów. 

Na zajęcia chodzą biegacze, kolarze czy pływacy, którzy w ten sposób urozmaicają przygotowania do startów


SKO

 

Joanna Kossak (fot. MaciejSkowronek)

 

- GTX to profesjonalny trening funkcjonalny, przeniesiony na grunt amatorki - tłumaczy trenerka Joanna Kossak - Współtwórcą tej szkoły jest Piotr Jankowicz, który zajmował się przygotowaniem fizycznym profesjonalnych sportowców, między innymi w klubach piłkarskiej ekstraklasy. Postanowił dostosować je do potrzeb amatorów.

GTX to trening ogólnorozwojowy. Trenuje się siłę, moc, koordynację i wytrzymałość, a wszystko w interesujący sposób, w dużej mierze zależny od inwencji trenera.

- Przykładowe ćwiczenia, to skoki, przeskoki, pady, przysiady - wylicza Joanna Kossak - Pracujemy też z przyrządami takimi jak skrzynie, piłki lekarskie, sztangi, hantle czy taśmy TRX.

GTX to trening absolutnie dla każdego, choćby dlatego, że powtórzenia poszczególnych ćwiczeń nie są nastawione na liczbę, ale na czas. W związku z tym nie trzeba się dostosowywać do reszty grupy, tylko ćwiczyć własnym rytmem.

- Te ćwiczenia poprawiają naszą kondycję, sprawność fizyczną i sylwetkę - przekonuje trenerka Joanna i dodaje, że GTX może być zarówno jedyną aktywnością, jaką się stosuje, jak i bazą do innych treningów. 

Na zajęcia chodzą biegacze, kolarze czy pływacy, którzy w ten sposób urozmaicają przygotowania do startów


SKO

 

Joanna Kossak (fot. MaciejSkowronek)

Wyślij opinię na temat artykułu

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię