Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

6.04.2019 - Ćwiczenia z taśmami power band i mini band

  • Rusz się!
  • date_range Sobota, 2019.04.06 08:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 23:33 )
Tym razem opowiemy o ćwiczeniach z użyciem tak zwanych "power band" i "mini band". Można je spotkać na siłowniach, ale też samemu ich używać w domu. To kolejny sposób na urozmaicenie treningów.

 

Przykładowym ćwiczeniem z taśmą mini band jest założenie jej wokół kolan i rozpychanie jej podczas stawiania kroków. Do przodu, do tyłu, albo na boki (patrz drugi filmik). Można też założyć ją na wysokości kostek i wykonywać delikatne wymachy. Opór, jaki stawia taśma. wytrenowuje nasze mięśnie.

"Gumy" mogą być naszą mini-siłownią.

- W czasie urlopu, krótkiego wyjazdu czy wówczas, gdy nie mamy możliwości wybrać się do klubu - dodaje Strojny - Często zachęcam osoby, które regularnie trenują, aby przy okazji wyjazdu wrzuciły do torby czy walizki kilika takich taśm i zabrały je w podróż. Zajmują niewiele miejsca i prawie nic nie ważą.

Wcześniej oczywiście warto opracować sobie kilka ćwiczeń, aby takie treningi były skuteczne.

 

SKO

 

Paweł Strojny

 

Rozróżnić je łatwo: taśma (potocznie zwana przez trenerów i sportowców "gumą") power band jest dłuższa i służy do bardziej złożonych ćwiczeń. Mini band jest natomiast znacznie krótsza. I jedne i drugie mają różną grubość i stopień rozciągania. Te grubsze gorzej się rozciągają. dzięki czemu można dobierać stopień trudności ćwiczeń.

- Obu rodzajów taśm można używać po to, aby ułatwić sobie wykonanie ćwiczenia, ale też żeby sobie utrudnić - tłumaczy Paweł Strojny, trener personalny - Na tych taśmach właściwie możemy ćwiczyć wszystkie części naszego ciała. Zarówno te mięśnie, które widzimy na zewnątrz, jak i te, których nie widać, a które na przykład odpowiadają za prawidłową postawę naszego ciała.

Za pomocą power banda możemy na przykład ułatwić podciąganie na drążku. Jeden koniec taśmy mocujemy na drążku, "wchodzimy" w dolną część taśmy i podciągamy się. Taśma nam w tym pomaga i sprawia, że nie trzeba w to wkładać tak dużej siły (patrz film).

- To mogą stosować osoby, które na początku nie są w stanie podciągnąć się na drążku z pełnym obciążeniem. Pomaga wykonać to ćwiczenie przy zachowaniu odpowiednich wzorców ruchowych - tłumaczy Paweł.

 

 

Przykładowym ćwiczeniem z taśmą mini band jest założenie jej wokół kolan i rozpychanie jej podczas stawiania kroków. Do przodu, do tyłu, albo na boki (patrz drugi filmik). Można też założyć ją na wysokości kostek i wykonywać delikatne wymachy. Opór, jaki stawia taśma. wytrenowuje nasze mięśnie.

"Gumy" mogą być naszą mini-siłownią.

- W czasie urlopu, krótkiego wyjazdu czy wówczas, gdy nie mamy możliwości wybrać się do klubu - dodaje Strojny - Często zachęcam osoby, które regularnie trenują, aby przy okazji wyjazdu wrzuciły do torby czy walizki kilika takich taśm i zabrały je w podróż. Zajmują niewiele miejsca i prawie nic nie ważą.

Wcześniej oczywiście warto opracować sobie kilka ćwiczeń, aby takie treningi były skuteczne.

 

SKO

 

Paweł Strojny

Wyślij opinię na temat artykułu

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię