Radio Kraków
  • A
  • A
  • A

11.05.2019 - Pół piłki i pół stepa, czyli bosu

  • Rusz się!
  • date_range Sobota, 2019.05.11 08:35 ( Edytowany Poniedziałek, 2021.05.31 23:40 )
Pod tym dziwacznym tytułem kryje się kolejny interesujący przyrząd gimnastyczny, który można wykorzystać, aby urozmaicić sobie trening. Opowie o tym nasz ekspert, trener personalny z centrum All For Body, Paweł Strojny.

 

Bosu wygląda jak przecięta na pół gumowa piłka do ćwiczeń. Jest zresztą zrobione z tego samego tworzywa. Półkula oparta jest na twardej podstawie. Niepozorny przedmiot, który może być bardzo przydatny - przekonuje Paweł Strojny.

- Dzięki niemu możemy ćwiczyć właściwie całe nasze ciało. A dodatkowo angażujemy tak zwane mięśnie głębokie, które odpowiadają na przykład za prawidłową postawę.

Na bosu można wykonywać najprostsze ćwiczenia, takie jak przysiady czy pompki.

 

 

- Gumowa, elastyczna część znacznie nas destabilizuje, co powoduje, że  wykonanie ćwiczenia staje się trudniejsze, musimy w większym stopniu zaangażować mięśnie oraz... pilnować równowagi i prawidłowej postawy.- tłumaczy Strojny.

Są i bardziej skomplikowane ćwiczenia, które jeszcze bardziej dają się później we znaki mięśniom. A jeśli odwrócimy bosu częścią wypukłą do ziemi... jest jeszcze trudniej!

- Ja polecam stopniowo wykonywać te ćwiczenia, począwszy od najprostszych - mówi Paweł Strojny - Bosu nie powinno być też przyrządem, na którym głównie trenujemy. To powinien być element treningu uzupełniającego w poszczególnych dyscyplinach czy aktywności fizycznej. Niemniej jest godny polecenia!


SKO

 

 

Paweł Strojny (fot. Maciej Skowronek)

 

Bosu wygląda jak przecięta na pół gumowa piłka do ćwiczeń. Jest zresztą zrobione z tego samego tworzywa. Półkula oparta jest na twardej podstawie. Niepozorny przedmiot, który może być bardzo przydatny - przekonuje Paweł Strojny.

- Dzięki niemu możemy ćwiczyć właściwie całe nasze ciało. A dodatkowo angażujemy tak zwane mięśnie głębokie, które odpowiadają na przykład za prawidłową postawę.

Na bosu można wykonywać najprostsze ćwiczenia, takie jak przysiady czy pompki.

 

 

- Gumowa, elastyczna część znacznie nas destabilizuje, co powoduje, że  wykonanie ćwiczenia staje się trudniejsze, musimy w większym stopniu zaangażować mięśnie oraz... pilnować równowagi i prawidłowej postawy.- tłumaczy Strojny.

Są i bardziej skomplikowane ćwiczenia, które jeszcze bardziej dają się później we znaki mięśniom. A jeśli odwrócimy bosu częścią wypukłą do ziemi... jest jeszcze trudniej!

- Ja polecam stopniowo wykonywać te ćwiczenia, począwszy od najprostszych - mówi Paweł Strojny - Bosu nie powinno być też przyrządem, na którym głównie trenujemy. To powinien być element treningu uzupełniającego w poszczególnych dyscyplinach czy aktywności fizycznej. Niemniej jest godny polecenia!


SKO

 

 

Paweł Strojny (fot. Maciej Skowronek)

Wyślij opinię na temat artykułu

Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy

Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.

Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres opinie@radiokrakow.pl

Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na  Facebooku  oraz  Twitterze

Kontakt

Sekretariat Zarządu

12 630 61 01

Wyślij wiadomość

Dodaj pliki

Wyślij opinię