"Szukaliśmy matematyki w życiu codziennym. W różnych budowlach, w architekturze. Wcześniej nie patrzyłem pod tym względem na różne budowle. A teraz tak mi świta, że to można w ten sposób obliczyć. Okazało się też, że istnieje więcej sposób niż znałam do tej pory, na rozwiązanie różnych zadań. Moglibyśmy też poznać inne kultury, poćwiczyć angielski w praktyce" - mówiły w Radiu Kraków Julia Nalepka oraz Weronika Wójcik z Liceum Ogólnokształcące imienia Mikołaja Kopernika w Tuchowie, które brały udział w projekcie Erasmus+ "Matematyczne szlaki Europy", który był realizowany przez tuchowskie liceum.

"Myślę, że dla młodych ludzi jest to świetna okazja żeby się przede wszystkim nawzajem poznawać. Żeby poznawać kulturę, zwyczaje, poprawiać swój angielski i matematyki. Ale głównie chodzi o poznawanie innych ludzi i kultury. O bycie otwartym na świat. Mieć inne spojrzenie. Jest wskazane, żeby takie projekty były realizowane także w mniejszych miastach, dlatego, że to daje młodzieży niesamowitą szansę na kontakty z całą Europę" - przekonywała Lucyna Ryndak, nauczycielka języka angielskiego w liceum w Tuchowie oraz koordynatorka projektu Erasmus+ "Matematyczne szlaki Europy".

Projekt przedłużył się o półtora roku ze względu na pandemie koronawirusa. W tym czasie uczniowie oraz nauczyciele z 6 krajów kontaktowali się przez Internet i wreszcie spotkali niedawno w Tuchowie na zakończenie tego projektu.

Ale tamtejsze liceum nie zwalnia tempa i realizuje już kolejny projekt Erasmus+ tym razem filozoficzny. A wszystko dzięki zaangażowaniu pedagogów oraz uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Tuchowie, oraz dofinansowaniu z Funduszy Europejskich.