Mowa o odcinku Podolsze/Zator - Łączany o długości 20 kilometrów. Nawierzchnia bitumiczna jest już gotowa w 98 proc., a kilka dni temu budowlańcy rozpoczęli montaż kładki kompozytowej nad potokiem Bachówka w Spytkowicach. Odcinek, który jest częścią trasy rowerowej VeloSkawa poprowadzony jest w większości po wałach przeciwpowodziowych rzeki Skawy i Wisły. Nie ma jeszcze oznakowania drogowego i turystycznego, ale widoki już są. Odcinek będzie gotowy na wiosnę.
Dlaczego ten kawałek jest tak ważny? Bo dzięki niemu powstanie całkiem przyjemna trasa od stacji kolejowej Zator do stacji Kraków Główny - będzie można jechać po VeloSkawa, Kanałem Łączańskim i Wiślaną Trasą Rowerową (po odseparowanej infrastrukturze rowerowej). Przy okazji uda się wreszcie załatać problematyczną dziurę wzdłuż Wzgórza Grodzisko w Tyńcu.
Inwestycja powstaje w ramach dużego projektu VeloMałopolska. To sieć ośmiu tras rowerowych, dzięki którym będzie można dotrzeć rowerem w każdy region Małopolski. Trasy przebiegają przez obszary cenne przyrodniczo i turystycznie, między innymi przez Puszczę Niepołomicką, Pieniny, Spisz, pogórza i Tatry; łączą główne ośrodki miejskie w województwie - Kraków, Oświęcim, Tarnów i Nowy Sącz. Do głównych tras VeloMałopolska dochodzą lokalne ścieżki i szlaki rowerowe. Projekt zakłada budowę 1000 kilometrów tras rowerowych w najwyższym standardzie.
VeloMałopolska to:
- Wiślana Trasa Rowerowa (WTR)
- VeloMetropolis (EuroVelo 4)
- VeloNatura (EuroVelo 11)
- VeloPrądnik
- VeloSkawa
- VeloRaba
- VeloRudawa.