Zdaniem sądeckiego posła PiS koszt budowy szacowany na 6 do 9 mld zł przekracza możliwości polskiego budżetu. Nadzieję ma dawać zainteresowanie projektem ze strony innych krajów Europy środkowej. To zdaniem posła Mularczyka może pomóc w przekonaniu Brukseli do tego projektu.
- Jest koncepcja budowy korytarza transportu kolejowego numer jedenaście, który połączyłby Polskę, Słowację i Węgry z Adriatykiem – mówi poseł A. Mularczyk. - Widzę, że jest w tej sprawie determinacja, przede wszystkim ze strony Węgrów i także nas, żeby taka linię zbudować. Wówczas ta nasza linia Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark – Mszana, miałaby pewne szanse na realizację.
Poseł Arkadiusz Mularczyk skierował w tej sprawie poselskie zapytanie do Ministra Infrastruktury. Na razie projekt budowy linii ujętych jest w rządowych planach inwestycji do roku 2023 ale pozostaje na liście rezerwowej. Nieoficjalnie wiadomo, że jego dopisanie do listy podstawowej jest mało prawdopodobne.
Sławomir Wrona