Po trzech latach pracy udało się opracować studium wykonalności dla rewitalizacji linii kolejowej numer 97. Dokument przygotowano na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych we współpracy z siedmioma samorządami lokalnymi.
- Dzięki wykonaniu tej analizy, inwestycja jest gotowa do realizacji i praktycznie od razu można ogłosić przetarg na remont. To wszystko zależy wyłącznie od decyzji politycznej. Dokumentacja dla postępowania jest przygotowna. Zakłada ona, że realizacja kompleksowej wymiany torów z całą infrastrukturą i budowa nowych peronów trwałaby dwa lata - tłumaczy Maślanka.
Inwestycja miałaby kosztować 200 milionów złotych. Jak dodaje Maślanka - koszty mogłyby zostać pokryte przez małopolski i śląski urząd marszałkowski. Stowarzyszenie zwróciło się już do obu marszałków z petycją, by przedsięwzięcie zostało ujęte w programach operacyjnych na lata 2021-2027.
(Magdalena Zbylut-Wiśniewska/łk)