- A
- A
- A
Glukozowe pułapki. Sierpniowy numer Miesięcznika ZNAK
Cukier jest wszechobecny, a smakowite pokusy powszechnie dostępne i, co gorsza, misternie opracowane w laboratorium. Szelest paczki chipsów? Starannie dobrany, by kojarzyć się ze świeżością. Trzask łamanej czekolady? Wzmacnia wrażenie jakości. Charakterystyczny dźwięk otwierania puszki? To branding zaprojektowany, by być rozpoznawalnym i przyjemnym. Każda z tych cech jest przedmiotem badań na dużych grupach konsumentów i optymalizowana dla maksymalnego efektu. Towarzyszy im jeden cel: klienci mają ich pragnąć tak bardzo, że będą w stanie wyłączyć wewnętrzne hamulce przejadania. W efekcie otyłość i choroby z nią powiązane stają się sporym wyzwaniem. Ale trudno uciec od cukru, nawet go nie spożywając, bo stanowi tak istotny element naszej kultury i historii. To na cukrze zbudowano nowoczesny kapitalizm i handel – również ludźmi. W najnowszym numerze „Znaku” zastanawiamy się, jak radzić sobie z tym być może najpopularniejszym nałogiem- mówi redaktor Michał Jędrzejek w rozmowie z Katarzyną Fortuną.
Autor:
Katarzyna Fortuna
Komentarze (0)
Brak komentarzy
Najnowsze
-
22:05
Polowania na ptaki to legalne barbarzyństwo
-
19:14
Festiwal 4 Strony Karpat w Gorlicach
-
19:12
Hubertus w Krynicy-Zdrój
-
16:22
SILENCE Music Festival
-
15:01
Glukozowe pułapki. Sierpniowy numer Miesięcznika ZNAK
-
14:04
Ludzkie szczątki u podnóża Lodowego Szczytu to prawdopodobnie ciało polskiego turysty
-
14:00
Obchody Święta Lotnictwa Polskiego w Krakowie już w niedzielę
-
13:31
Tatry: upału nie ma, widoki są
-
13:18
Joachim Grubich. Pożegnanie Mistrza
-
13:08
Kopiec Wandy niszczeje. Czy jest szansa na ratunek dla zabytku w Nowej Hucie?
-
12:02
Tuchowska w Tarnowie znów przejezdna w obu kierunkach. Mieszkańcy zadowoleni
-
10:37
We wrześniu zobaczymy całkowite zaćmienie Księżyca
-
10:09
Blisko , czy z dala od człowieka?
Skontaktuj się z Radiem Kraków - czekamy na opinie naszych Słuchaczy
Pod każdym materiałem na naszej stronie dostępny jest przycisk, dzięki któremu możecie Państwo wysyłać maile z opiniami. Wszystkie będą skrupulatnie czytane i nie pozostaną bez reakcji.
Opinie można wysyłać też bezpośrednio na adres [email protected]
Zapraszamy również do kontaktu z nami poprzez SMS - 4080, telefonicznie (12 200 33 33 – antena,12 630 60 00 – recepcja), a także na nasz profil na Facebooku oraz Twitterze