- Dla trasy Zwierzynieckiej są cztery warianty, obejmujące rozwiązania z układem linii tramwajowej i bez linii tramwajowej pod wzgórzem św. Bronisławy. Dla Trasy Pychowickiej chodzi głównie o przejście układu drogowego nad lub pod rzeką Wisłą - mówił na antenie Radia Kraków Krzysztof Migdał ze Spółki Trasa Łagiewnicka. 

Mieszkańcy mają do wyboru dwa warianty Trasy Pychowickiej, z których jeden przewiduje poprowadzenie ruchu samochodowego tunelem pod Wisłą, a drugi mostem. Trasa Pychowicka będzie przedłużeniem Trasy Łagiewnickiej, która, jest coraz częściej wybierana przez kierowców

- Cały czas mierzymy potoki ruchu. Teraz mamy około 15 tysięcy pojazdów na dobę na przekroju Trasy Łagiewnickiej. Od chwili otwarcia ten ruch cały czas wzrasta. Spokojnie przyjmiemy jeszcze przedłużenie, czyli trasy: Pychowicką i Zwierzyniecką. Jest to dostosowane do planowanych natężeń ruchu - wyjaśnia Jarosław Kielar kierownik dyspozytorni Trasy Łagiewnickiej.

W środę planowane jest pierwsze spotkanie z mieszkańcami. O przebiegu tras będzie można porozmawiać w Szkole Podstawowej numer 12 przy alei Kijowskiej na Krowodrzy.

Kolejne spotkanie, tym razem dla mieszkańców Bronowic, zaplanowano na wtorek w przyszłym tygodniu. Oba wydarzenia rozpoczną się o 17:30.

Formularz konsultacyjny do zgłaszania uwag od poniedziałku będzie można znaleźć na stronie 3obwodnica.krakow.pl.

Konsultacje społeczne w sprawie Trasy Pychowickiej i Zwierzynieckiej potrwają do 18 listopada.