Odcinek między Krakowem Głównym a Podłężem będzie zamykany codziennie od 9:30 do 14:30. W tym czasie PKP Polskie Linie Kolejowe będą budować dodatkowy tor dla pociągów Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dzięki inwestycji pociągi regionalne będą mogły kursować częściej, bo nie będą musiały przepuszczać innych składów. Skorzystają przede wszystkim mieszkańcy dojeżdżający codziennie do pracy do Krakowa, między innymi ze Skawiny, Tarnowa i Wieliczki.
Codzienne pięciogodzinne zamknięcie torów pozwoli przyspieszyć prace. Będą prowadzone na cały remontowanym odcinku. - Zmiany zostały tak przygotowane, aby dotyczyły jak najmniejszej liczby pociągów. Chodzi o 28 pociągów - informuje Piotr Hamarnik z Polskich Linii Kolejowych.
PLK od kilkunastu dni informuje o zmianach. Na peronach można usłyszeć specjalne komunikaty głosowe. - Na stacjach i przystankach pojawiły się nowe rozkłady jazdy uwzględniające zmiany. Są też tablice informujące o przerwie w kursowaniu pociągów - informuje Piotr Hamarnik z Polskich Linii Kolejowych.
Pasażerom będą pomagać też mobilni informatorzy przewoźników kolejowych. Szczegółowe informacje o zmianach są też na stronach internetowych przewoźników.
To będą trudne trzy miesiące dla pasażerów kolei. SPRAWDŹ
Prace budowlane, na najważniejszej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Przebudowywana jest linia kolejowa na długości niemal 20 kilometrów. Roboty trwają równolegle na całej jej długości: od przebudowy wiaduktu nad ul. Racławicką do przystanku w podkrakowskich Węgrzcach Wielkich. Prace zakończą się w 2020 roku. Wartość robót to niemal miliard złotych.
Marek Mędela/bp