Część mieszkańców i radni starego miasta argumentowali, że poprzednie konsultacje odbyły się zdalnie w czasach pandemii.
Dajcie mieszkańcom możliwość wypowiedzenia się. Później na podstawie rzetelnych konsultacji podejmijcie decyzję
- mówił Jan Hoffman przewodniczący Rady Dzielnicy Stare Miasto.
- Gdyby konsultacje znów się odbyły, stracilibyśmy ponad 80 milionów dotacji, a ruch jednokierunkowy musi tam być wprowadzony - argumentował zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik.
Komunikacja transportem publicznym będzie odbywała się w warunkach cichych i wykonalnych.
Zakres planowanej przebudowy
Remont ulicy Starowiślnej ma rozpocząć się w połowie 2025 roku i potrwać do końca 2027 roku. Prace obejmą odcinek od skrzyżowania z ulicą Dietla do mostu Powstańców Śląskich. Po zakończeniu prac ulica stanie się jednokierunkowa dla samochodów, z ruchem w kierunku Wisły.
Zakres prac obejmuje modernizację torowiska, jezdni, chodników oraz systemów odwodnienia i oświetlenia. Przebudowane zostaną również skrzyżowania z ulicami Berka Joselewicza, Miodową, Dajwór, Rzeszowską, Przemyską, św. Wawrzyńca i Podgórską. Skrzyżowanie ulicy Podgórskiej z ulicami św. Wawrzyńca i Halicką zostanie przekształcone w rondo. Remontem objęty będzie także most Powstańców Śląskich, gdzie planowana jest wymiana nawierzchni jezdni i torowiska, nowe oświetlenie oraz modernizacja konstrukcji nośnej i systemu odwodnienia.
Koszty i finansowanie
Według szacunków koszt inwestycji wyniesie około 130 milionów złotych. Miasto planuje sfinansować remont ze środków unijnych, co dodatkowo komplikuje możliwość wprowadzenia zmian w projekcie na tym etapie